Αναρτήθηκε από: filopappou | Οκτώβριος 10, 2007

Αναθερμαίνονται τα σχέδια περίφραξης των λόφων!

Αναθερμαίνονται τα σχέδια περίφραξης με φυσικό επακόλουθο (μην έχετε καμία αμφιβολία επ’ αυτού) ωράριο λειτουργίας και εισιτήριο. Κάποιοι επιμένουν να βλέπουν τους λόφους Φιλοπάππου ως πεδίο κερδοφορίας ή αρχαιολογικό πάρκο, ξεχνώντας ότι αποτελεί μία νησίδα πράσινου και αναψυχής μέσα σε μια θάλασσα τσιμέντου.

Δείτε σχετικά άρθρα από Καθημερινή, Ελεύθερο τύπο, Ριζοσπάστη και το κατάπτυστο άρθρο στην Ελευθεροτυπία η οποία σε αντίθεση με τις άλλες δύο εφημερίδες και ενάντια σε κάθε είδους δημοσιογραφική δεοντολογία, ενώ αναπαράγει υβριστικούς χαρακτηρισμούς κατά των κατοίκων και της επιτροπής, δεν θεωρεί αναγκαίο να παρουσιάσει ούτε ίχνος της άλλης άποψης. Εύγε στην δημοσιογράφο και την εφημερίδα!

Στη συνεδρίασή του της 9ης Οκτωβρίου 2007 το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) ανακήρυξε τον Λόφο Φιλοπάππου οργανωμένο αρχαιολογικό χώρο. Αυτό σημαίνει ότι συνεχίζεται η πρακτική που εγκαινιάστηκε το 2001, της οποίας στόχος είναι να πάψει να είναι κοινόχρηστος ο Λόφος Φιλοπάππου αλλά να γίνει ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ, δηλαδή χώρος για ανασκαφές και για εμπορική εκμετάλλευση. Την διαδικασία αυτή ανέκοψαν οι κάτοικοι, τους οποίους το Υπουργείο Πολιτισμού κατασυκοφαντεί ως βανδάλους. Το Υπουργείο επανέρχεται με αυτήν την συνεδρίαση του ΚΑΣ.

Δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμη τα πρακτικά αλλά στα παραλειπόμενα αναφέρεται ότι ο κος Ζαχόπουλος (γνωστός Γραμματέας του ΥΠΠΟ που με την ψήφο του αποφασίστηκε το γκρέμισμα του κτηρίου του Κουρεμένου στην Δ. Αρεοπαγίτου) ήταν πολύ οργισμένος με τους βανδάλους που δεν αφήνουν την Εφορεία Ακροπόλεως να ολοκληρώσει το θεάρεστο έργο της με κύριους στόχους τον αποκλεισμό των κατοίκων από τους Λόφους, το ρήμαγμα των Έργων Πικιώνη και την ανέγερση πολυτελούς ουρανοξύστη με οκτώ φουγάρα για τις κουζίνες του από τον Διόνυσο. Επίσης, λέγεται ότι ρητά αναφέρθηκε ότι δεν θα μπει εισιτήριο ενώ συζητιέται η 24ωρη πρόσβαση (σκέφτονται αν θα είναι γενναιόδωροι ή όχι, σε ξένον αχυρώνα πάντα).

Ελπίζουν ότι τοποθετούμενοι στα θέματα πρόσβασης με αυτόν τον τρόπο θα στερήσουν τους κατοίκους από επιχειρήματα. Δυστυχώς, είναι γνωστό ότι δεν είναι αξιόπιστοι και μια απόφαση που παίρνουν τώρα την αναιρούν αύριο στο πιτς φιτίλι. Είδαμε όλοι πως αποχαρακτήρισαν το κτήριο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου και από νεότερο μνημείο το κάνανε πολυκατοικία για τα μπάζα μέσα σε ένα λεπτό. Στο εισιτήριο και την όποια πρόσβαση στον Λόφο Φιλοπάππου θα κολώσουν?! Ε, όχι δα.

Οι Λόφοι τους ενδιαφέρουν για τα βιογραφικά τους και για ξεπούλημα. Οι μεν να σκάβουν (οι αρχαιολόγοι), οι δε να καταπατούν και να χτίζουν (Διόνυσος, και έργα Ενοποίησης που πλήρωσε ο φορολογούμενος για να πάρουν ημέτεροι εργολάβοι το Ευρωπαϊκό χρήμα). Αν ενδιαφέρονται για τους Λόφους ας φροντίσουν για την πυρόσβεση, να μην μπαίνουν τα αυτοκίνητα, ας Σεβαστούν (με Σίγμα Κεφαλαίο) τα Έργα Πικιώνη, ας μαζέψουν επιτέλους τον Διόνυσο (αλλά ναι, αυτός είναι «κυβερνητικού ενδιαφέροντος», δεν είναι κάτοικος να θέλει να ξεσκάσει και να πάει μια βόλτα).

1
Φιλοπάππου Νοέμβρης 2002

Να ξέρουν όμως οι επίδοξοι περιφράκτες του λόφου, ότι αν το 2002-04 είδαν κάποια πράγματα από τους κατοίκους που ακύρωσαν την περίφραξή, τώρα θα τα δουν ΟΛΑ.

Advertisements

Responses

  1. Για άλλη μια φορά αυτοί οι άνθρωποι του ΥΠΠΟ δείχνουν το αλαζονικό τους πρόσωπο αποφασίζοντας χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τη γνώμη των κατοίκων αυτής της πόλης οι οποίοι έχουν βρει στο Λόφο ένα καταφύγιο ηρεμίας. Φέρονται λες και ο χώρος είναι δικός τους (ενώ δεν είναι). Με την απόφαση αυτή, νομίζουν ότι «νομιμοποιούνται» να κλείσουν τον Λόφο και να επιβάλλουν εισιτήριο. Για να είναι νόμιμοι όμως έπρεπε να είχαν τη σύμφωνη γνώμη των κατοίκων, μετά από διαβουλεύσεις μαζί τους (όπως επιβάλλεται από τη Σύμβαση του Άαρχους). Αυτοί οι απολίτιστοι επικαλούνται τους νόμους μόνο όταν είναι προς το συμφέρον τους, αγνοόντας τους όταν τους βαρύνουν με υποχρεώσεις (π.χ. οι συστηματικές παρανομίες του Διονύσου, η καταπάτηση μέρους της Πνύκας για 10 χρόνια, όλα αυτά κάτω από τη μύτη τους) πράγμα που δείχνει πόσο διευθαρμένοι και αντιδημοκρατικοί είναι.

  2. Κι εσείς όμως φέρεστε σαν να σας ανήκει ο χώρος του Φιλοπάππου. Από πού και ως πού; Χρήστες είστε μόνο οι περίοικοι, ή είμαστε όλοι οι Αθηναίοι;

  3. Αν είδατε το σημερινό άρθρο στην Ελευθεροτυπία, γραφίς κυρίας Κοντράρου-Ρασιά, θα καταλάβατε πόσα ποδάρια έχει ο διάολος. Με δυσκολία βρίσκει κανείς μία γραμμή εκεί που να μην διαστρέφει τα γεγονότα. Πού να αρχίσει και πού να τελειώνει κανείς. Έχει ενδιαφέρον η παράθεση των επιθέτων με τα οποία έλουσε τους κατοίκους ο «πολιτισμένος» κος Ζαχόπουλος και η ηδονική παράθεσή τους από την ερίτιμο δημοσιογράφο.

    Δεν μας λέει κουβέντα η ερίτιμος κυρία για τις καταπατήσεις του Διονύσου, για τα αυτοκίνητα των αρχαιολόγων στα λιθόστρωτα, για την καταπάτηση του Λουμπαρδιάρη που έδιωξαν οι κάτοικοι με μήνυση αλλά οι πολιτισμένοι λέοντες αρχαιολόγοι δεν την έδιωχναν γιατί η κυρία Κανέλλου που είχε κάνει την καταπάτηση ήταν μέτοχος της Μεγάλης Βρετάνιας (στο άρθρο της η κυρία Κοντράρου-Ρασιά λέει ότι την καταπάτηση την έδιωξαν οι αρχαιολόγοι…τώρα εμείς δηλαδή τί να φανταστούμε για την κυρία Κοντράρου-Ρασιά, φταίμε δηλαδή?)

    Διατηρείστε το χιούμορ σας, εδώ που τα λέμε δεν θυμίζουν λιγάκι τον Πολύδωρα?….

    Σ.Μ.

  4. Α όλα κι όλα…
    η αντικειμενικότητα πάνω απ’ όλα… ΧΑ ΧΑ ΧΑ.

  5. Dafni

    Φυσικά και είμαστε όλοι οι Αθηναίοι και οι Αθηναίες και φυσικά σε θέλουμε στον διπλό αγώνα, προστασίας του λόφου και των αρχαίων και υπεράσπισης ενός πνεύμονα πρασίνου και χώρου αναψυχής για την περιοχή και όλη την Αθήνα

  6. Για μένα πάντως αυτό το άρθρο στην «ελευθεροτυπία» στέκει μόνο ως παρωδιακά γραμμένο κείμενο από την ομάδα που τόσον καιρό αγωνίζεται στον λόφο για το αυτονόητο… Το ΥΠΠΟ εχει στήσει ένα οργανωμένο θέατρο του παραλόγου…

  7. Ας μην μασάμε. Σε όλη την Αττική περιφράσσεται ότι μπορεί να περιφραχτεί με κάθε διαθέσιμη δικαιολογία. Στο Φιλοπάππου είναι τα αρχαία. Φυσικά αν πχ περιφράξεις την Πάρνηθα, πάλι θα υπάρχουν μερικές καλές δικαιολογίες. Πολύ περισσότερο αν βάλεις στον Φιλοπάππου 100ευρώ εισιτήριο τότε δεν θα πηγαίνουν ούτε οι τουρίστες, οπότε θα είναι ο λόφος ακόμα πιο προστατευμένος. Αν σε μια γειτονία γίνουν δέκα κλοπές, απαγορεύουμε την κυκλοφορία. Και επ’ ευκαιρία βγάζουμε και καν φράγκο με εισιτήρια.
    Είναι η λογική της Ασύμμετρης προστασίας.

  8. Δάφνη

    Χρήστες είμαστε όλοι οι Αθηναίοι και όχι μόνο. Αυτός ο χώρος είναι παγκόσμια κληρονομιά, όλοι οι έλληνες πολίτες αλλά και οι πολίτες όλου του κόσμου δικαιούνται να τον χαίρονται και να τον προστατεύουν. Δεν καταλαβαίνω γιατί λες πως φερόμαστε σαν να μας ανήκει.

  9. Οι περιφράξεις και ο περιορισμός της πρόσβασης σε χώρους της πόλης που ήταν ανέκαθεν ανοιχτοί και προσβάσιμοι από την εποχή του Περικλή, μου προκαλεί ανάκτηση και ανησυχία.
    Οι χώροι που μπορεί κάποιος να βρει λίγη φυσική σκιά και χώρο να περπατήσει όλο και περιορίζονται ειδικά στο κέντρο την Αθήνας.
    Να τώρα που κάποιοι ετοιμάζονται να φράξουν το Φιλλοπάππου και να υποχρεώσουν τους πολίτες να πληρώνουν και εισιτήριο!!!
    Περπατώ καθημερινά στα μονοπάτια και τα λιθόστρωτα του λόφου και το τι αντικρίζουν τα μάτια μου δεν λέγεται.
    Σκουπίδια, ακαθαρσίες ζώων και «ανθρώπων», ξεραμένα δένδρα, ξεχαρβαλωμένα συστήματα ποτίσματος, παρατημένα οικοδομικά υλικά από εργασίες που ποτέ δεν ολοκληρώθηκαν.

    Εγώ σαν πολίτης που πληρώνω φόρους και δημοτικά τέλη θα ήθελα να ξέρω:

    1. Ποιος έχει την ευθύνη για το καθαρισμό και τη συντήρηση του χώρου και του πράσινου η οποία γίνεται πλημμελώς?
    2. Ποιος είναι υπεύθυνος για τη προστασία και την ανάδειξη των μνημείων που υπάρχουν διάσπαρτα στο λόφο και που τα περισσότερα από αυτά είναι σε κακή κατάσταση?
    3. Ποιο είναι ακριβώς το καθεστώς που ισχύει για το ναό του Αγ. Δημητρίου η λειτουργία του οποίου καταφανώς επιβαρύνει το χώρο με τους γάμους και τα βαφτίσια που γίνονται και είναι η βασική αιτία που τα λιθόστρωτα μεταβάλλονται σε parking?

    4. Ποιος τελικά εγκρίνει και δίνει άδεια για τις διαφορές κατασκευές από μπετόν που έχουν ξεφυτρώσει και συνεχίζουν να ξεφυτρώνουν σε διάφορα σημεία του λόφου?

    Είναι προφανές ότι κάποιοι έχουν παρεξηγήσει το ρόλο που τους έχει ανατεθεί καθώς και το ποιος τελικά είναι ο εργοδότης τους.
    Θα πρέπει όλοι οι δημόσιοι λειτουργοί και υπάλληλοι να κατανοήσουν ότι εργάζονται για εμάς τους πολίτες και πως δεν αποτελούν κράτος εν κράτι.
    Η νοοτροπία μας είναι αυτή που πρέπει να αλλάξει άρδην και γι αυτό όλοι έχουμε ευθύνη.

    Νίκος Θωμάς

  10. […] Την Πέμπτη 11/10/2007 μια σειρά από εφημερίδες δημοσίευσαν άρθρα για την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού […]


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: