Αναρτήθηκε από: filopappou | Οκτώβριος 17, 2007

Ελευθεροτυπία: H δημοσιογραφική δεοντολογία πάει περίπατο

Την Πέμπτη 11/10/2007 μια σειρά από εφημερίδες δημοσίευσαν άρθρα για την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου ΚΑΣ, να κηρύξει τους λόφους Φιλοπάππου οργανωμένο αρχαιολογικό χώρο. Τα άρθρα των εφημερίδων ήταν γενικά ισορροπημένα και μέσα στα πλαίσια της δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Το άρθρο όμως που ξεχώρισε για τους ακριβώς αντίθετους λόγους ήταν αυτό της κ. Κοντράρου-Ρασσιάς στην Ελευθεροτυπία. Ήταν το μόνο που μεταξύ άλλων ανακριβειών, αναπαρήγαγε τους αήθεις χαρακτηρισμούς του γενικού γραμματέα του ΥΠΠΟ Ζαχόπουλου ενώ ήταν επίσης το μόνο που δεν είχε ούτε ίχνος της άποψης των κατοίκων της περιοχής, παρά τη δημοσίευση των ύβρεων.

Η Συντονιστική Επιτροπή έστειλε την επόμενη μέρα κείμενο απάντησης στην Ελευθεροτυπία, η οποία δεν θεώρησε σκόπιμο να το δημοσιεύσει, ούτε καν αποσπάσματα, ούτε καν με καμία «υπέροχη» απάντηση της Κοντράρου-Ρασσιάς από κάτω. Η εφημερίδα απλά ικανοποιήθηκε με την δημοσίευση των πιπέρατων χαρακτηρισμών του Ζαχόπουλου που φαίνεται να πουλάνε πολύ στους εκλεπτυσμένους κύκλους των ανθρώπων του «πολιτισμού». Όσο για την δημοσιογραφική δεοντολογία, μάλλον όπως και η Πάρνηθα, μεταρρυθμίστηκε!

To κείμενο που παραδώσαμε στην Eλευθεροτυπία:

Το άρθρο της κας Κοντράρου-Ρασσιά στο φύλλο της Ελευθεροτυπίας Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2007 με τίτλο «Κάγκελα στου Φιλοπάππου» αποτελεί μνημείο υστερόβουλης αντιστροφής της πραγματικότητας.
Συγκεκριμένα:

Στο άρθρο εμφανίζονται οι κυρίες Βογιατζόγλου και Λαζαρίδη, αμφότερες υπάλληλοι της Εφορείας Ακροπόλεως, να ισχυρίζονται ότι οι Λόφοι πριν από τα έργα Ενοποίησης ήταν λίγο-πολύ κοπρώνες και ότι αυτές τους καθάρισαν. Δηλαδή, ισχυρίζονται ότι η Εφορεία Ακροπόλεως μέχρι τότε ήταν ανίκανη να διαφεντέψει τους Λόφους και αφότου ήρθαν αυτές τα πράγματα πήραν πάνω τους. Όσο για την καθαριότητα των Λόφων, αυτή έγινε από τους κατοίκους το 2005. Έγιναν εκτεταμένες εξορμήσεις καθαριότητας και τα σκουπίδια εκτέθηκαν τρεις φορές στην Δ. Αρεοπαγίτου, πράγμα που εξανάγκασε τον Δήμο Αθηναίων να αναλάβει τις ευθύνες του για την καθαριότητα του Λόφου.

Στον τομέα των καταπατήσεων, για τις κυρίες Βογιατζόγλου και Λαζαρίδη ίσχυσε η αρχή «άλλο η ταβέρνα «Τα Βραχάκια» και άλλο η Μεγάλη Βρετάνια ή η Διόνυσος – Ζόναρς». Βεβαίως, πολύ σωστά απομάκρυναν τα τραπεζάκια από τα «βραχάκια» της Αγ. Μαρίνας στο Θησείο. Όμως, η Μεγάλη Βρετάνια με προμετωπίδα την μέτοχο κα Κανέλλου (επί 45 χρόνια ενοικιάστρια του καφενείου στον Λουμπαρδιάρη) είχε καταπατήσει και περιφράξει περίπου ένα στρέμμα πίσω από το καφενείο, μέσα στο χώρο της Πνύκας. Τον διέθετε για δεξιώσεις μετά από τους γάμους και τα βαφτίσια στον Άη Δημήτρη Λουμπαρδιάρη επί δέκα και πλέον χρόνια. Αυτά όλα συνέβαιναν εις γνώσιν των κ.κ. Βογιατζόγλου και Λαζαρίδη, οι οποίες, μαζί με την τότε διευθύντρια κ. Χωρέμη, ως δημόσιοι υπάλληλοι δεν εφάρμοσαν την απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού που στηριζόταν σε γνωμοδότηση του ΚΑΣ ως προς το σκέλος που προέβλεπε καθαίρεση των αυθαίρετων περιφράξεων της κας Κανέλλου. Οι κάτοικοι έκαναν πολλαπλές καταγγελίες στο ΥΠ.ΠΟ, την Πολεοδομία, στην Δ/ση Δασών Αθηνών και στον εκμισθωτή του χώρου ΕΟΤ/ΕΤΑ Α.Ε. Όλοι εκώφευσαν. Τελικά οι «βάνδαλοι», οι «άνθρωποι του Νεάντερταλ» κατέθεσαν μήνυση και με αυτήν τα μάζεψε η κα Κανέλλου και για πρώτη φορά ύστερα από 45 χρόνια δεν ανανέωσε την μίσθωση, η οποία έληγε δύο μήνες μετά την μήνυση, και αποχώρησε οικειοθελώς. Μέχρι την τελευταία μέρα γινόντουσαν δεξιώσεις στον καταπατημένο χώρο χωρίς καμμία ενόχληση από τις «προστάτιδες» του αρχαιολογικού χώρου κ.κ. Βογιατζόγλου και Λαζαρίδη.

1

Τα ΜΑΤ παρατεταγμένα έξω από την Πνύκα, εμποδίζουν τους κατοίκους. Δεν κλήθηκαν όμως όταν γινόταν από ιδιώτη καταπάτηση επί δεκαετία στην Πνύκα.

Και ο Διόνυσος; Αυτός είναι «κυβερνητικού ενδιαφέροντος» κατά την κα Χωρέμη, την τέως Έφορο. Ο Διόνυσος έχει διπλασιαστεί σε όγκο από το 1995 και μετά διότι μέχρι τότε, ο προκάτοχός της κος Δοντάς, που καθώς μπορεί να συμπεράνει κανείς από τα λεγόμενα των κ.κ. Βογιατζόγλου και Λαζαρίδη, είχε αφήσει τους Λόφους να γίνουν κοπρώνες, δεν είχε επιτρέψει στον Διόνυσο να βάλει ούτε κεραμίδι. Στις καταγγελίες των «βανδάλων», «ανθρώπων του Νεάντερταλ», «λούμπεν», «ψευτοεπαναστατών» περιοίκων για τις κατά συρροήν παραβιάσεις του αρχαιολογικού και πολεοδομικού νόμου από τον Διόνυσο ιδού η αντίδραση της κας Χωρέμη επί λέξει: «τέλος θεωρούμε αδιανόητο να εγκαλείται από ιδιώτη μια δημόσια υπηρεσία (Α’ ΕΠΚΑ) γιατί δεν προσέφυγε εναντίον άλλης (ΕΟΤ) για ένα τόσο νομικά σύνθετο και πολύπλοκο θέμα κυβερνητικού ενδιαφέροντος». Το νομικό καθεστώς του Διονύσου είναι απλό και έχει ξεκαθαρίσει με την νομική έκθεση που η ίδια η Α΄ΕΠΚΑ (και η ΕΑΧΑ ΑΕ) παρήγγειλε το 1999 στο νομικό γραφείο του καθ. Παπαδημητρίου. Η έκθεση αυτή διαπιστώνει παραβάσεις σοβαρότατες: επεκτάσεις χωρίς αδειοδότηση και σφετερισμός του κοινόχρηστου χώρου στάθμευσης. Οι επεκτάσεις και οι παρανομίες του Διονύσου εντάθηκαν μετά το 1999 και ενόψει του 2004. Μέχρι σήμερα η Α’ ΕΠΚΑ δεν έχει κάνει καμμία νομικού χαρακτήρα κίνηση για να μαζέψει τον Διόνυσο. Έχουν κάνει όμως τις αναγκαίες κινήσεις οι «βάνδαλοι», «άνθρωποι του Νεάντερταλ», «λούμπεν» κλπ κλπ

2

Tα ΜΑΤ παρατεταγμένα για να προστατέψουν τον καταπατητή του αρχαιολογικού χώρου Διόνυσο-Zonars.

Επιπλέον, τα περίφημα έργα της Ενοποίησης ήταν και πρόχειρα και παράνομα διότι (ι) όταν εκδόθηκε η Υπουργική απόφαση για την έναρξή τους δεν υπήρχε έγκριση περιβαλλοντικών όρων (ιι) δεν συνοδεύονταν από τις αναγκαίες κυκλοφοριακές μελέτες, πράγμα που ήδη έχει φανεί και θα χειροτερέψει με την λειτουργία του νέου μουσείου. Η αντίστοιχη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων είχε κρίνει την περίφραξη επιζήμια για τον χαρακτήρα του Λόφου ως χώρου περιπάτου και αναψυχής. Η ΕΑΧΑ δεν ήθελε την περίφραξη, η μόνη που επέμενε ήταν η Α΄ΕΠΚΑ. Έτσι η Α΄ΕΠΚΑ ανάγκασε τον Έλληνα φορολογούμενο να πληρώσει 110 χιλιάδες δραχμές το τρέχον μέτρο των παλιοσίδερων της περίφραξης των 3,5 χιλιομέτρων για να χάσει την δυνατότητα να πηγαίνει μια βολτούλα για να ξεσκάσει. Ο ίδιος φορολογούμενος πλήρωσε 50 εκατομμύρια δραχμές για να φτειαχτεί η παντελώς άχρηστη έκθεση γλυπτικής σε χώρο που κατά τον ίδιο τον αρχιτέκτονά της καθ. Νουκάκη «είναι στραμμένος προς την γειτονιά» και για αυτό αντιπρότεινε να γίνει εκεί παιδική χαρά. Η εν λόγω κατασκευή έγινε χωρίς οικοδομική άδεια. Τώρα έπιασε την Α΄ΕΠΚΑ ο πόνος για τα χαμένα λεφτά του φορολογούμενου?

Οι κάτοικοι θέλουν να απολαμβάνουν αυτό που κληροδότησε στην πόλη ο δάσκαλος Δημήτρης Πικιώνης με τα Έργα Ακροπόλεως-Φιλοπάππου: έναν μεγάλο περίπατο, ανοιχτό 24 ώρες το 24ωρο, για όλους, με σεβασμό και αγάπη για τα αρχαία κατάλοιπα και τα νεώτερα αριστουργήματα που κλείνει στην αγκαλιά του ο Λόφος. Δικαιούνται οι κάτοικοι αυτήν την πολυτέλεια με την οποία μεγάλωσαν οι ίδιοι και οι πατεράδες τους και πιο πίσω ακόμη.

2

Φιλοπάππου. Δωρεάν πάρκινγκ για όλους με την συμμετοχή της ‘Α ΕΠΚΑ.

Απευθυνόμενοι στην κα Κοντράρου-Ρασσιά και στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία λέμε ότι με αυτά απλώς ανοίγουμε την συζήτηση για το ποιοι είναι οι αυτοαποκαλούμενοι «προστάτες του αρχαιολογικού χώρου» και ποιοι οι «βάνδαλοι», «άνθρωποι του Νεάντερταλ» κλπ κλπ

Άκης Παπασαράντης
Στέλλα Μαρκαντωνάτου
Μέλη της συντονιστικής επιτροπής της λαϊκής συνέλευσης για τους λόφους Φιλοπάππου

baner2.jpg

Ο λόφος μας, ένα πράσινο νησί σε μια θάλασσα τσιμέντου. Αυτοί που κάναν την Αθήνα έτσι, τώρα θέλουν να τον περιφράξουν.

Advertisements

Responses

  1. Έτσι μπράβο!
    Κράξτε με στοιχεία τους γελοίους που θέλουν να βγουν και από πάνω.
    Πάρτε τους τα σώβρακα……:-)

  2. Με όλα αυτά που κάνουν αυτές οι κυρίες Λαζαρίδη και Βογιατζόγλου εκθέτουν ολόκληρο το Υπουργείο Πολιτισμού. Θα έπρεπε να είχαν απομακρυνθεί εδώ και χρόνια.

  3. Εγώ πεζοπορώ συχνά στην περιοχή,ποδήλατα και περιφράξεις ανοιχτές για πεζούς δεν με ενοχλούν. Αυτοκίνητα στο πλακόστρωτο του Πικιώνη με σφάζουν. Δεν έχω τίποτα με κανένα αλλά επειδή στο τοπικό ΙΚΑ έχω περιθάλψει 3 φορές τα τελευταία 5 χρόνια παράσυρση γέρου και παιδιών από μηχανόβιους εποχούμενους κρίνω πως μια στοιχειώδης και όχι για το θεαθήναι αστυνόμευση του χώρου θησαυρού ησυχαστήριου χρειάζεται. Βλέπω εντούρο στου Φιλιπάππου και μούρχεται να αυτοδικήσω.

  4. Τα τροχοφόρα στο λόφο μπαίνουν με την ανοχή των ίδιων των αρχαιοφυλακων. Οι συντονιστική του Φιλοπάππου έχει ξανα και ξανα παρέμβει για το ζήτημα και δεν κάνουν τίποτα. Αφου και οι ίδιοι οι αρχαιολόγοι πάνε μεσα στο λόφο με τα αυτοκίνητα τους, τι να περιμένει κανείς?

  5. Προς τον Dionysos

    Προφανώς, εάν ήθελαν ο Δήμος Αθηναίων και το Υπουργείο Πολιτισμού θα έδιωχναν και τα τροχοφόρα και τις εντούρο από τους Λόφους και τα λιθόστρωτα.

    Δεν θέλουν για πολλούς λόγους:
    —κυκλοφορούν οι ίδιοι πρώτοι και καλλίτεροι (οι αρχαιοφύλακες, που είναι όλοι νεότατα παιδιά, πηγαίνουν από το ένα σημείο στο άλλο με μηχανάκι, το ίδιο και οι υπάλληλοι του Δήμου, οι δε αρχαιολόγοι, ως ιεραρχικά ανώτεροι, με το αυτοκίνητο…)
    —το χρησιμοποιούν σαν δικαιολογία για το κλείσιμο των λόφων
    —θα πρέπει να μάθουν το φυλακτικό προσωπικό να δουλεύει και όχι να ασχολείται με τα σύρματα και με το να προσβάλει τους πολίτες. Οι φύλακες της μπάρας στον Λουμπαρδιάρη πρακτικά αφήνουν τους πάντας να μπαίνουν γιατί, λέει, δεν μπορούν να βρίζονται με τον καθένα…λες και δεν είναι αυτοί η αρχή, λες και δεν είναι σε στενότατη συνεργασία με την Αστυνομία ώστε να έχουν υποστήριξη όταν το θελήσουν…όπως δείχνει η σταθερή και πολυπληθής παρουσία αστυνομικών δυνάμεων στις ανοιχτές συνελεύσεις των κατοίκων
    —ο Δήμος Αθηναίων τηρεί σιγήν ιχθύος γιατί τον βολεύει ιδιαίτερα να αφήνει τους αρχαιολόγους να κάνουν τους δερβέναγες στον Λόφο. Όμως, είναι ο Δήμος υπεύθυνος για την προστασία του Άλσους βάσει του παραχωρητηρίου του 1970 (όπου το Υπουργείο Γεωργίας παραχώρησε την συντήρηση και προστασία των Αλσών της Αθήνας στο Δήμο Αθηναίων)

    Γενικά, το ρεζουμέ είναι: σκασίλα τους για τον Λόφο και το δάσος, σκασίλα τους για τον Πικιώνη και του Δήμου και της Αρχαιολογίας. Δηλαδή, σκασίλα τους για τους κατοίκους και την ποιότητα ζωής τους. Ο μεν Δήμος όσο λιγότερο δαπανά για τον δημότη τόσο καλλίτερα, η δε Αρχαιολογία όσο περισσότερο δημιουργεί την εντύπωση πως επικρατεί χάος τόσο κοντύτερα βρίσκεται στον στόχο της ότι ο χώρος πρέπει να κλείσει.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: