Αναρτήθηκε από: filopappou | Φεβρουαρίου 12, 2008

Συνεχίστηκε η δράση αποκατάστασης της βλάστησης στου Φιλοπάππου

Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 10 Φλεβάρη και νέα δεντροφύτευση στου Φιλοπάππου. Μέχρι να ξεκινήσει όμως εκτυλίχθηκαν γνωστά αλλά και καινούργια τραγελαφικά επεισόδια.

Αρχικά μαζευτήκαμε στο Λουμπαρδιρη και παρά το δριμύ ψύχος πάνω από 60 άτομα ήταν εκεί. Εκεί το υπόλοιπο σκηνικό ήταν το αναμενόμενο. Περίπου 20 αστυνομικοί ήταν στην είσοδο του λόφου και τα προστατευόμενα λιθόστρωτα, ως συνήθως ήταν γεμάτα αυτοκίνητα. Ανάμεσα τους ένα ασφαλίτικο έκανε -ανενόχλητο φυσικά από τους φύλακες- βόλτες πάνω στα λιθόστρωτα δίνοντας μας ένα «μάθημα» περί προστασίας μνημείων.

1
Τα αυτοκίνητα όπως πάντα πάνω στα λιθόστρωτα. Αυτό μάλιστα είναι και της αστυνομίας!
– – –

Στη συνέχεια πορευτήκαμε προς το λατομείο Κωνσταντέλου. Εκεί συναντήσαμε τον ιδιοκτήτη του χώρου, που μάταια περιμένει από το 1955 την απαλλοτρίωση. Το Υπουργείο Πολιτισμού προτιμά να δίνει τα χρήματα για κάγκελα παρά για να εντάξει στο λόφο το κομμάτι αυτό. Είναι τραγελαφικό αλλά ο ιδιοκτήτης έχει το νομικό δικαίωμα να μας διώξει και αν το επιθυμούσε ακόμα και να περιφράξει το χώρο. Αυτά στου Φιλοπάππου, στο κέντρο της Αθήνας. Ένα ακόμα δείγμα της σοβαρότητας του ΥΠΠΟ και του κράτους. Τελικά φύγαμε από εκεί γιατί δεν υπήρχε διάθεση να τα βάλουμε με τον ιδιοκτήτη ο οποίος στο κάτω κάτω της γραφής έχει νομικό δίκιο και φοβάται ότι αν υπάρξει διαμόρφωση του χώρου, δεν θα απαλλοτριωθεί ποτέ.

2
.

Αποφασίσαμε να πάμε λίγο πιο πέρα σε χώρο που είχε διαμορφωθεί με απαράδεκτο και αντιαισθητικό τρόπο για θέα. Το κακόβουλο μυαλό μας ψυλλιάζεται ότι θέλανε να φυτέψουν κάποια καφετέρια εκεί. Η διαμόρφωση του χώρου, που όπως και το λατομείο Κωνσταντέλου είχε δεχτεί τα χώματα από τη διάνοιξη της Συγγρού τη δεκαετία του 70, είχε γίνει το 2003-4 με οχήματα βαρέως τύπου, εκσκαφείς και φορτηγά που μετέφεραν τόνους αμμοχάλικο. Κι όμως. Μόλις πήγαμε να φυτέψουμε για δεύτερη φορά στο ίδιο μέρος, εμφανίστηκαν οι δύο κυρίες αρχαιολόγοι του λόφου και μας κατηγόρησαν ότι θα καταστρέψουμε αρχαία. Ήταν φανερό και στον πιο ευαίσθητο στο θέμα, ότι εκεί που βρισκόμασταν αν υπήρχε κάτι να καταστραφεί το είχαν καταστρέψει τα βαρέα μηχανήματα μερικά χρόνια πριν με την άδεια των αρχαιολόγων. Τώρα υπάρχει απλά ένα πάρκινγκ.

3
Σε αυτόν τον απαράδεκτα διαμορφωμένο χώρο έγινε η δεντροφύτευση.
– – –

Εκεί ξεκίνησε μεγάλη αντιπαράθεση που τουλάχιστον από πλευράς μας είχε επίκεντρο το γεγονός ότι οι αρχαιολόγοι έχουν αφήσει μια σειρά από καταπατήσεις να συμβαίνουν στο λόφο, πχ, Διόνυσος, ή αφήνουν τα αυτοκίνητα μαζί και τα δικά τους να κυκλοφορούν στα λιθόστρωτα και πολλά ακόμα, που εν πάση περιπτώση αν το θέμα μας είναι η προστασία των αρχαίων, γιατί δεν ξεκινούν από εκεί που είναι υποθέσεις πολλών χρόνων. Γιατί έχουν αυτή την επιλεκτική ευαισθησία που στοχεύει τους κατοίκους, ενώ στα μεγάλα συμφέροντα του Διόνυσου, μασάνε λέγοντας μας μάλιστα σε παλιότερο έγγραφο ότι είναι «κυβερνητικού ενδιαφέροντος»; Με απλά λόγια, η προστασία των αρχαίων και νεότερων μνημείων ή τα αφορά όλα εξίσου ή πρόκειται για καθαρή υποκρισία.

Το δεύτερο και εξίσου σημαντικό είναι η περιβαλλοντική διάσταση του θέματος. Κάποιοι αρχαιολόγοι έχουν ένα είδος αλλεργίας προς τη φύτευση. «Αλόγιστη φύτευση» την ονομάζουν, γιατί ελπίζουν ότι κάποτε θα ανασκάψουν το σύμπαν και θεωρούν ότι τα δέντρα αποτελούν εμπόδιο και πιθανά θα προκαλέσουν καταστροφές στα αρχαία. Αυτός είναι μάλιστα και ο λόγος που το «πάρκο» της παλιάς Κορεάτικης αγοράς, απέναντι ακριβώς από το γκάζι στην Πειραιώς, μοιάζει με γκόλφ! Δεν θέλουν δέντρα. Η άποψη μπορεί να έχει επιστημονική βασιμότητα, αλλά υπάρχει και κάτι που λέγετε Λεκανοπέδιο Αττικής και εκτός από την επιβίωση των αρχαίων, δεν θα ήταν κακό να μας απασχολεί και η επιβίωση των ζώντων ανθρώπων που κάθε καλοκαίρι πρέπει να τα βγάλουν πέρα με 42 βαθμούς Κελσίου.

4
Προσπαθώντας να τα προστατέψουμε για να ριζώσουν
– – –

Οι απόψεις των δύο αρχαιολόγων του Φιλοπάππου, Π. Λαζαρίδου και Ο. Βογιατζόγλου, όπως τις κατέγραψε δημοσιογράφος της Καθημερινής, είναι αποκαλυπτικές για τα όνειρα τους για το λόφο και πόσο αντικοινωνικά είναι. [Δείτε το άρθρο] Αντιγράφουμε τα λόγια των αρχαιολόγων από την εφημερίδα:

«Δεν πρόκειται για ελεύθερους χώρους. Δεν είναι χώροι για πικ – νικ. Προφανώς απαγορεύονται τα σκυλιά να μπαίνουν μέσα. Το ίδιο ισχύει και για τα ποδήλατα, καθώς υπάρχουν πολλά παιδιά μέσα στο λόφο και μπορεί να προκληθούν ατυχήματα», υποστηρίζει η αρχαιολόγος κ. Λαζαρίδου, που μαζί με την αρχαιολόγο κ. Βογιατζόγλου είναι υπεύθυνες για τους λόφους. «Αν θέλουν να ασχοληθούν με τέτοιες δραστηριότητες «να πάνε στα βουνά και στα λαγκάδια, στην εξοχή», τονίζει με έμφαση η κ. Λαζαρίδου. Φαίνεται πως τα ποδήλατα κατατάσσονται στους μεγάλους εχθρούς των αρχαιοτήτων. Πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς την άποψη της κ. Βογιατζόγλου ότι και στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, που είναι και αυτός αρχαιολογικός χώρος, θα έπρεπε να απαγορευθούν εφόσον δεν έγιναν ποδηλατόδρομοι.».
Κατόπιν αυτών δεν έχουμε κάτι να προσθέσουμε.

4
Αυτές οι εικόνες ξενίζουν τις αρχαιολόγους που βλέπουν στους τετράποδους φίλους μας την απειλή για τα αρχαία.
– – –

Οι κάτοικοι τελικά προχωρήσαμε στην δεντροφύτευση με ταυτόχρονο σεβασμό στα αρχαία αλλά και στους πολίτες και την ποιότητα ζωής τους και το περιβάλλον. Αν τα ξεκόψεις αυτά μεταξύ τους στου Φιλοπάππου, κάνεις έγκλημα.

5
Έτσι θέλουν το λόφο μας…

….και η απάντηση.

8
Advertisements

Responses

  1. Διαβάζοντας τα λόγια των δύο αρχαιολόγων για τις απαγορεύσεις που θέλουν να επιβάλουν στου Φιλοπάππου, σκέφτομαι ότι τελικά το να είσαι αρχαιολόγος ή διευθυντής της Αττικό Μετρό, είναι πάνω κάτω το ίδιο επάγγελμα. Και στους δύο χώρους η προστασία ταυτίζεται πάνω κάτω με τις ίδιες απαγορεύσεις. Κατοικίδια, ποδήλατα, φαγητό κλπ. Η ίδια μισανθρωπική αντίληψη, το ίδιο μίσος για την απλή καθημερινή ζωή στο όνομα του μεγαλείου και τι γκλαμουργίας.

  2. Βέβαια, το μεγάλο νταμάρι έγινε χώρος πολιτισμού και οι λούμπεν, νεάντερταλ, αλήτες κάτοικοι δεν το εκτιμήσανε, δεν στείλανε ευχαριστήρια γράμματα στην Υπηρεσία για αυτό, έτσι μας είπε η κα Λαζαρίδη.

    Μα δεν περνάει από το μυαλό τους καθόλου ότι πολιτισμός είναι και η ηρεμία, το περιδιάβασμα, η καλημέρα… Και μάλιστα, πολύ ακριβός πολιτισμός, που να τον βρείς στην Αθήνα. Μόνο ο Λόφος τον δίνει. Ξέρει η κα Λαζαρίδη τί λέει όταν μας στέλνει στα βουνά και στα λαγκάδια για να τον βρούμε.

    Αν αφουγκραζόταν λίγο τον Πικιώνη… αν….

  3. ΒΟΗΘΕΙΑ ΧΩΡΙΑΝΟΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ

    http://palaigalatsi.wordpress.com/

  4. Πότε θα καταλάβουνε σε αυτή τη χώρα οτι τα λιθόστρωτα δρομάκια ειναι για τους πεζούς??? Απο αυτό ακόμα φαίνονται όλα.. Αθήνα..πόλη για να ζείς????

  5. […] δεντροφυτεύεις [1]-[2]-[3]-[4] και με αφορμή αυτό την τοποθέτηση του Συλλόγου […]

  6. […] 2008 έλειπαν από τη θέση τους 10 δεντράκια από αυτά που είχαμε φυτέψει οι κάτοικοι την Κυριακή, 10 Φεβρουαρίου 2007. Ήταν η […]


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: