Αναρτήθηκε από: filopappou | Αύγουστος 30, 2009

Σαλόνι αυτοκινήτου στου Φιλοπάππου με την ευγενική αδιαφορία της Α’ ΕΠΚΑ

Η Εφορεία Ακροπόλεως (Α’ ΕΠΚΑ) όπως πάντα μεγαλουργεί στου Φιλοπάππου. Ο Λόφος και ειδικά τα κηρυγμένα λιθόστρωτα του Πικιώνη αποτελούν πεδία «αποθέωσης» της προστασίας μνημείων. Νομίζουμε ότι η Α’ ΕΠΚΑ και ειδικά ο έφορος κ. Μάντης, καθώς και οι υπεύθυνες για τον χώρο αρχαιολόγοι, κυρίες Λαζαρίδη και Βογιατζόγλου δικαιούνται να ξανά πάρουν το βραβείο Scarpa, ίσως να το παίρνουν και μόνιμα, για να μην πούμε ότι πρέπει να πάρουν και το oscar υποκριτικής.

Γιατί όλα αυτά; Μα για το σαλόνι αυτοκινήτου που θαυμάσαμε σήμερα στο λόφο. Βέβαια δεν είναι σπάνιο το θέαμα. Συχνότατα η Α’ΕΠΚΑ φροντίζει ώστε ο λόφος να αποτελεί εκθεσιακό χώρο αυτοκινήτων, πρότυπο χώρο για πάρκινγκ και μάλιστα μέσα σε αρχαιολογικό χώρο. Ναι! Αυτόν στον οποίο θέλουν να απαγορεύσουν τα σκυλιά, τα ποδήλατα, το φαγητό, τους χαρταετούς και ότι άλλο προφανώς ενοχλεί… τα αυτοκίνητα!

Θαυμάστε λοιπόν μόνο μερικά από τα μοντέλα αυτοκινήτων που «εκτέθηκαν» σήμερα στο λόφο. Δεκάδες μάρκες, χρώματα και σχήματα, για κάθε βαλάντιο. Ακόμα και φορτηγά! Όλα αυτά μόλις σε διάστημα δύο ωρών.

AutosΣκέψου δηλαδή και να μην απαγορεύονταν τα αυτοκίνητα…

Οι δικαιολογίες γνωστές. Η νύφη και ο γαμπρός (μιας και γινόταν γάμος) να μπουν. Να μπουν και τα αυτοκίνητα με τα λουλούδια και τις μπουμπουνιέρες. Να μπει και ο παπάς, και ο δεύτερος παπάς και ο ψάλτης και ο δεύτερος ψάλτης. Αλλά πάλι δεν βγαίνει ο λογαριασμός. Άντε λοιπόν να μπει και ο κουμπάρος και η κουμπάρα. Να μπει και η γιαγιά; Άντε να μπει και αυτή. Και ο φωτογράφος; Μέσα κι αυτός. Και πάλι δεν βγαίνει ο λογαριασμός. Όπως συνήθως μας λένε οι φύλακες υπάρχουν και άτομα με κινητικά προβλήματα. Να μπουν κι αυτά. Εντοπίσαμε ένα τέτοιο. Ένα από τα αυτοκίνητα, είχε ένα ζευγάρι. Η γυναίκα είχε σίγουρα κινητικά προβλήματα… στα λιθόστρωτα και δεν ήταν η μόνη. Ίσως γι αυτό η ΕΠΚΑ έδειξε το ανθρώπινο πρόσωπο της και άφησε αυτό και άλλα αντίστοιχα αυτοκίνητα να μπουν.

IMG_8910Τα κινητικά προβλήματα που λέγαμε…

Η υπέροχη βραδιά του «σαλονιού αυτοκινήτου», έκλεισε με ένα Hummer, αυτά τα «αυτοκίνητα-τάνκς» που εισέβαλε τρέχοντας και κορνάροντας στο λόφο.

IMG_8945

Αυτή είναι η προστασία που παρέχει η Α’ΕΠΚΑ στα λιθόστρωτα του Πικιώνη. Και να σκεφτεί κάνεις ότι η απαγόρευση αυτοκινήτων στο λόφο, είναι παλαιότερη της εποχής (1996) που τα λιθόστρωτα κηρύχτηκαν διατηρητέο μνημείο, μαζί με το υπόλοιπο έργο Πικιώνη στο λόφο. Προφανώς όμως οι υπεύθυνοι/ες της εφορείας Ακροπόλεως, συμπλέοντας με το ρεύμα της εποχής μας θεωρούν ότι το αυτοκίνητο είναι πιο ιερό από τα όποια μνημεία. Και τολμάνε και να μηνύουν κατοίκους για καταστροφές μνημείων εννοώντας τις καθαιρέσεις περιφράξεων!!! Αυτή είναι η Α’ ΕΠΚΑ και η πολιτική προστασίας μνημείων…

Advertisements

Responses

  1. Για να δείτε πόσο αδύνατον είναι το Υπουργείο Πολιτισμού (ΥΠΠΟ) να προστατέψει τα μνημεία.
    Σε συζήτηση που κάναμε με κάποιους φύλακες του λόφου για τα αυτοκίνητα, μας είπαν: Η μία ότι συχνά τους προπηλακίζουν άτομα με αυτοκίνητα για να μπουν στον λόφο και δεν μπορούν οι φύλακες να παίζουν ξύλο. Φυσικά λέμε εμείς αν το ΥΠΠΟ είχε βάλει την αυτόματη μπάρα δεν θα γίνονταν αυτά. Καθώς είναι άλλο ο κάθε μαλ**κας να μπορεί να ανοίξει μόνος του τα εμπόδια και να περάσει και άλλο να πρέπει να του ανοίξει φύλακας.
    Ο άλλος φύλακας έλεγε ότι εγώ παιδιά είμαι συμβασιούχος και σε 2 μήνες θα είμαι άνεργος. Τι θέλετε να κάνω; Δηλαδή αφού ο άνθρωπος είτε καλά είτε κακά κάνει τη δουλεία του άνεργος θα μείνει, δεν έχει κανένα κίνητρο να κάθετε να τσακώνετε με τους οδηγούς.
    Έτσι απλά το ΥΠΠΟ είναι εντελώς ανίκανο αλλά και απίθανο να προστατέψει τα μνημεία μας.

  2. Ακούστε και τούτο. Μια φορά και έναν καιρό, η κα Βογιατζόγλου (η μία εκ των δύο αρχαιολόγων που είναι υπεύθυνες για τον Λόφο, εκτός Λόφου πάντα ενεργή σε διάφορες κινήσεις για διάσωση νεωτέρων κτιρίων, βιομηχανικών και μη) είχε το αυτοκίνητό της μισό πάνω στα λιθόστρωτα μισό πάνω στην συνορεύουσα άσφαλτο και απαγόρευε σε ποδηλάτη (!) να μπει στον χώρο για να μην χαλάσουν τα λιθόστρωτα.

    Από το κεφάλι βρωμάει το ψάρι. Αν η αρχαιολογική υπηρεσία έδινε το παράδειγμα, αν η αρχαιολογική υπηρεσία φρόντιζε αντί να διώκει τους κατοίκους να προστατεύει το λόφο, αν αντί να ζαλίζει το ΚΑΣ με ύβρεις και συκοφαντίες για τους κατοίκους να μπει σταθερή μπάρα για να προστατευτούν τα λιθόστρωτα τα πράγματα θα ήταν καλύτερα (η συζήτηση για την μπάρα εκκρεμεί στο ΚΑΣ από το 2005… και ύστερα γιατί χρειάζεται συζήτηση στο ΚΑΣ για την μπάρα στα λιθόστρωτα? Όλο το άλλο μήκος της περίφραξης το φτειάχνει η Α’ ΕΠΚΑ κατά βούλησιν, γιατί ειδικά αυτό μικρούλι μέρος χρειάζεται την αγιαστούρα του ΚΑΣ?….). Η αρχαιολογική υπηρεσία όμως έχει την εμπάθεια για οδηγό και όχι το συμφέρον του χώρου, της πόλης και των πολιτών που με τους φόρους τους πληρώνουν τους μισθούς της υπηρεσίας.

  3. Η Α’ ΕΠΚΑ και γενικά η Αρχαιολογική Υπηρεσία, πέρα από το όποιο επιστημονικό υπόβαθρο μπορεί να έχουν τα στελέχη της, είναι ακριβώς αυτό: Δημόσια Υπηρεσία.

    Ας δούμε τι σημαίνει αυτό στην Ελλάδα:
    – Τεμπέληδες
    – Διεφθαρμένοι (ή έστω με ροπή στη διαφθορά)
    – Ευθυνόφοβοι
    – Μη γνωρίζοντες τα καθήκοντα και το ρόλο τους.
    – Αδυνατούν να διαχειριστούν την όποια εξουσία απορρέει από τη θέση τους.
    Τα παραπάνω είναι ιδιότητες που εξ ορισμού φέρουν ή αναπτύσσουν ΟΛΟΙ ανεξαίρετος οι δημόσιοι λειτουργοί και φορείς σ΄ αυτή τη χώρα.
    Τώρα το σε ποιο βαθμό έχει αναπτύξει ο εκάστοτε υπάλληλος αυτά τα χαρακτηριστικά εξαρτάται κατά κύριο λόγο από τη προσωπικότητα του και από ένα πλήθος παράγοντες που δεν αξίζει να αναφέρω εδώ γιατί δεν κάνω κοινωνιολογική μελέτη, ούτε το ψυχογράφημα κανενός.
    Παίρνοντας ακόμη ως δεδομένο την ευνοιοκρατία και τις κομματικές κλίκες που καθορίζουν την ανέλιξη στην ιεραρχία των υπαλλήλων σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς πόσο απίθανο είναι να φτάσει κάποιος που δεν διαθέτει τα παραπάνω χαρακτηριστικά σε υψηλή θέσε όπως αυτές που κατέχουν οι κυρίες Χωρέμη, Λαζαρίδου Βογιαντζόγλου κλπ.
    Φυσικά ο κανόνας έχει πάντα και τις εξαιρέσεις του που τον επιβεβαιώνουν, οπότε αφήνω στη κρίση σας το κατά πόσο οι εν λόγο κυρίες αποτελούν αντιπροσωπευτικά δειγματα του κανόνα ή εξαιρέσεις αυτού.

  4. Θα διαφωνήσω εν μέρει νεοβάνδαλε. Αν όλοι οι υπάλληλοι κράτους αναπτύσσουν τα ίδια χαρακτηριστικά, τότε θα πρέπει να ψάξουμε το αίτιο στην ίδια την δομή και λειτουργία των κρατικών υπηρεσιών, δηλαδή στο ίδιο το κράτος και τις κυβερνήσεις.
    Δεύτερων έχω γνωρίσει πολλούς κρατικούς υπάλληλους που δεν έχουν τα χαρακτηριστικά που λες και πολλούς βέβαια που τα έχουν αναπτύξει.

    Νομίζω ότι στου Φιλοπάππου το πρόβλημα των υπαλλήλων και ειδικά βεβαίως των υψηλόβαθμών δεν είναι αυτό. Είναι κυρίως ότι επικρατεί η λογική της διοίκησης – εξουσίας σε σχέση με την λογική του επιστημονικού έργου στην υπηρεσία της κοινωνίας. Αυτό που έχει εξοργίσει την Α ΕΠΚΑ είναι ότι κάποιοι πολίτες τολμάνε να ασκούν το δικαίωμα του ελέγχου της δημόσιας διοίκησης.

    Θα μου πεις παρά αυτό θα μπορούσαν έστω να κάνουν σωστά την δουλεία της προστασία μνημείων. Και αυτό είναι αλήθεια. Εκεί δυστυχώς παίζει ρόλο η ποιότητα της διοίκησης της ΕΠΚΑ. Απ’ ότι φαίνεται ο καριερισμός και η ευνοιοκρατία δεν σχετίζεται κυρίως με την προστασία των μνημείων, όσο με την επίμονη άσκηση εξουσίας, επί των χαμηλόβαθμών υπαλλήλων και των πολιτών. Και σε αυτό το έργο έχει επιδοθεί με ζήλο η διοίκηση της Α ΕΠΚΑ κατά τα φαινόμενα.

  5. Αναδημοσιεύτηκε στη Χριστιανική στην πρώτη σελίδα
    http://www.xristianiki.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=232&Itemid=148


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: