Αναρτήθηκε από: filopappou | Απρίλιος 26, 2010

Η επιφυλακή και πίεση των πολιτών απέδωσε!

Η καταγγελία που έγινε μέσω του blog μας αρχικά και στην συνέχεια με κατάθεση καταγγελιών στις αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς ευτυχώς απέδωσε. Αναφερόμαστε στην μαζική νυχτερινή εκφόρτωση οικοδομικών υλικών 6/4/2010 στην εκκλησία του Αγίου Δημήτρη Λουμπαρδιάρη και την συνεπακόλουθη εκτίμηση, ότι βρισκόμασταν μπροστα στην πιθανότητα εκτέλεσης παράνομων οικοδομικών εργασιών στο μνημείο του Πικιώνη. Μετά τις κινήσεις μας η Α’ ΕΠΚΑ ανταποκρίθηκε θετικά με το έγγραφο που σας παρουσιάζουμε, αλλά και επιπλέον εξαφανίστηκαν από τον περίβολο της εκκλησίας κάποια από τα υλικά που ήταν ορατά. Δεν γνωρίζουμε τι απέγινε με τα υπόλοιπα που ήταν αποθηκευμένα σε κλειστό χώρο. Πάντως όλα δείχνουν ότι αποτράπηκε μια νέα αυθαιρεσία εν τη γενέσει.

Το έγγραφο:

Από την υπόθεση αυτή προκύπτουν τρία ζητήματα:

  • Πρώτoν. Θα ήταν αυτή η εξέλιξη της υπόθεσης αν δεν είχαν κινητοποιηθεί οι πολίτες; Αν δεν ήμασταν σε επίμονη διαρκή επιφυλακή τι θα είχε συμβεί; Τα υλικά θα είχαν ξεφορτωθεί χωρίς καμία αντίδραση των αρχαιοφυλάκων και πιθανά θα καταλήγαμε σε τετελεσμένες παράνομες εργασίες. Ας ελπίσουμε να έχουμε λάθος, αλλά η εμπειρία μας άλλα λέει…
  • Δεύτερον. Επειδή το έγγραφό ρίχνει την ευθύνη στους αρχαιοφύλακες, αλλά τα συμβάντα στον λόφο είναι πάρα πολλά για να είναι αυτό το κύριο ζήτημα, αναρωτιόμαστε τι είναι αυτό που κάθε φορά κάνει τους φύλακες εξαιρετικά ελαστικούς ή αδιάφορους σε περιπτώσεις παρανομιών. Μήπως θέλουμε να πούμε το πρόβλημα ξεκινά από ψηλά και απλώς οι φύλακες (όχι άμοιροι ευθυνών) είναι αυτοί που φαίνονται; Γιατί τελικά δεν ασκούν την απόλυτη εξουσία που έχουν στον αρχαιολογικό χώρο;
  • Τρίτον. Τι είναι τελικά αυτό που κάνει, πότε τους υπεύθυνους της εκκλησίας, πότε το Διόνυσο, πότε άλλους, να αψηφούν την εξουσία της Εφορείας Ακροπόλεως – Α’ ΕΠΚΑ στον χώρο; Μήπως τελικά είναι η ίδια η Α’ ΕΠΚΑ που έχει δώσει με τη στάση την εντύπωση ότι δεν υπάρχει λόγος να την φοβούνται; Γιατί αντιθέτως στην περίπτωση της αντιπαράθεσης με τους πολίτες η ίδια ‘Α ΕΠΚΑ πολλάκις έχει καταλήξει να φωνάζει την αστυνομία και να κάνει μηνυτήριες αναφορές κατά πολιτών. Γιατί τέτοια διαφορά στην αντιμετώπιση;

Κι όμως, θα επιμένουμε ρομαντικά να ελπίζουμε ότι κάποια μέρα, κάποια Α’ ΕΠΚΑ θα ασκεί τα καθήκοντα της προστασίας του αρχαιολογικού χώρου και άλσους του Φιλοπάππου έτσι που η επιφυλακή και η κινητοποίηση των πολιτών θα είναι πια αχρείαστη. Αμήν!

Advertisements

Responses

  1. Είναι αδιανόητο οι φύλακες που κάθονταν 20 μέτρα από το τριαξονικό να κάνουν ότι δεν το είδανε. Ο αρχιφύλακας και ο Έφορος σηκώνουν μήνυση για αυτό το συμβάν, για αμέλεια καθήκοντος.

    Η εκ μέρους των πολιτών τεράστια ανοχή και ελπίδα φαίνεται από το ότι δεν τους φόρεσαν την μήνυση αμέσως ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΕΔΩΣΑΝ ΤΗΝ ΕΥΚΑΡΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΞΟΥΝΕ ΚΑΙ ΣΩΣΤΟΙ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΟΝΤΡΑ ΑΙΤΗΣΕΙΣ, δίνοντάς τους ουσιαστικά πάσα για να εμφανιστούν ως τοποτηρητές.

    Ελπίζω η Α΄ΕΠΚΑ που στα δημοσιουπαλληλικά τερτίπια είναι γάτα με πέταλα να το έπιασε αυτό, ότι χάρη τους κάνανε για μια ακόμη φορά.

  2. Σε ποιό μέρος του κόσμου η εκκλησία δεν τάχθηκε με το χρήμα , αυθαιρετώντας προς πάντες…;

    Το πιθανότερο είναι, να χρειαζόντουσαν κάποιον χώρο που θα εξυπηρετούσε γάμους και βαφτίσια και τον ετοιμάζανε από μόνοι τους.

    Αλλοίμονο αν χρειαζόταν ο Πικιώνης για να τους δώσει σχέδια, ξέρουν αυτοί…

    Με τον ίδιο τρόπο που επιβάλλουν σε όλον τον λόφο τους ένρινους λαρυγγισμούς τους από τα μεγάφωνα του ναού, θα επέβαλλαν και το παπαδίστικο γούστο τους…

    Όσον αφορά τους αρχαιοφύλακες, πρόκειται για απλούς δημοσίους υπαλλήλους, τόσο σχετικούς με το αντικείμενο της φύλαξης, όσο και οι ελέφαντες με τις καταδύσεις.

  3. Παιδιά πολύ ωραία και συγχαρητήρια ΑΛΛΆ ΥΤΉ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΆ ΘΑ ΚΆΝΟΥΜΕ; Σε άμυνα συνεχώς θα βρισκόμαστε; Αντί να τρέχουμε για να φτιάχνουμε καινούργια θα τρέχουμε για να μη γκρεμισουνε τα υπολείμματα της ομορφιάς και του πολιτισμού; Ο Ρομαντισμός ενέπνευσε επαναστάσεις και αγώνες.

    Είναι ολοφάνερη η συναλλαγή. Απλώς δεν ξέρουμε τους πρωταγωνιστές! Και πρέπει να ψάξουμε να τους βρούμε. Δεν αρκεί η καταγγελία στα μπλόγκ

    Δεν θα πρέπει να γίνει τουλάχιστον αναφορά στον αρμόδιο Υπουργό, στον Γ.Γ και στην διεύθυνση της αρχαιολογικής υπηρεσίας για τους φύλακες και τίς όποιες παραβάσεις καθήκοντος της αρχαιολογικής ΓΙΑ ΤΟΥς ΦΎΛΑΚΕς ΚΑΙ ΤΟΥς ΨΕΥΤΟΑΡΧΑΙΟΛΌΓΟΥς; Τα ονόματα των παπάδων των φυλάκων και των υπεύθυνων διευθυντών και των άλλων υπευθύνων δεν θα τα δούμε στο τύπο; Οι παπάδες δεν έχουνε Μητροπολίτη; ΓΙΑΤΊ ΔΕΝ ΠΆΜΕ εκεί μαι επιτροπή; Δεν μπορούμε να ξεκαθαρίσουμε που είναι τώρα τα άλλα υλικά;
    Επειδή με ενδιαφέρει η υπόθεση του Μνημείου τουΠιγκιώνη θέλετε να έρθω να βοηθήσω καθόλου;

    Δημ. Σουλιώτης
    6977 747431

  4. Αγαπητέ Δημήτρη,

    Η ιστορία με τη διαμάχη κατοίκων – Α’ ΕΠΚΑ κρατά περίπου μια δεκαετία.

    Εχουν γίνει καταγγελίες και υπομνήματα προς κάθε κατεύθυνση, συνήθως χωρίς να βρίσκουν ευήκοα ώτα. Μέχρι και προσφυγή στο ΣτΕ έχει γίνει η οποία από όσο ξέρω εκκρεμεί.

    Ακόμη έχουν παρθεί πρωτοβουλίες για δενδροφυτεύσεις, ποτίσματα, καθαριότητες και όλα όσα θα έπρεπε κανονικά να πράττει μια συντεταγμένη πολιτεία για τους δημόσιους χώρους πράσινου, πόσο μάλλον όταν αυτοί ή έχουν και ιστορική – αρχαιολογική σημασία.

    Αν διαβάσεις τις παλιότερες ανακοινώσεις και άρθρα του blog, θα βρεις πλήθος πληροφοριών για την υπόθεση «Λόφοι Φιλοπάππου»

    Κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη

    Νίκος Θωμάς

  5. Αγαπητέ Δημήτρη

    επειδή έχω αρκετά ενεργή συμμετοχή στα θέματα του λόφου και στο πιο πρόσφατο επεισόδιο στον Άη Δημήτρη, θα ήθελα να πω τη γνώμη μου.

    Οι δημόσιοι χώροι ανήκουν σε όλη την κοινωνία, η οποία αναθέτει την φύλαξη και συντήρησή τους στα κατάλληλα όργανα που η ίδια έχει θεσμοθετήσει και πληρώνει από την φορολογία της. Αυτό γίνεται διότι έχουμε συμφωνήσει ότι δεν μπορεί ο καθένας αυτόκλητα να αποφασίζει για τα δημόσια πράγματα, πχ. να αποφασίσω εγώ μόνη μου πώς θα συντηρηθεί ο Παρθενώνας (εντάξει, κραυγαλέο το παράδειγμα).

    Βεβαίως βεβαίως, η κοινωνία πρέπει να θέσει τα πλαίσια στα οποία κινούνται τα θεσμοθετημένα όργανα , τα οποία πρέπει να συνεργάζονται με την κοινωνία που τα ανέδειξε, να λογοδοτούν σ΄αυτήν και να αξιολογούνται αντίστοιχα βάσει διαδικασιών γενικά συμφωνημένων. Έτσι πρέπει.

    Ε, τέτοια στην Ελλάδα δεν υπάρχουν. Άσε τις συνεργασίες, είναι πολύ εξωτικές για την χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας. Ας πάμε στα βασικά: δεν υπάρχουν διαδικασίες που αναγκάζουν τον δημόσιο υπάλληλο να λογοδοτήσει. Πρέπει να αποδείξεις δόλο, δηλαδή να τον πιάσεις με το φακελάκι στο χέρι και να αποδείξεις ότι δεν είναι της γιαγιάς του. Περί αξιολόγησης δε, ….κάνει τζιζ. Και αυτό είναι ευθύνη της κοινωνίας μας. Όπου στρώνουμε ας κοιμηθούμε.

    Αυτό που έγινε στο λόφο ήταν προφανές. Οι φύλακες έγραψαν το τριαξονικό στα παλαιότερα των υποδημάτων τους. Αυτό θα έπρεπε να αποτυπωθεί κάπως στην επαγγελματική τους εξέλιξη, πχ μια αρνητική μοριοδότηση με ό,τι συνέπειες θα είχε αυτό. Έτσι θα γινόταν σε κάθε υπηρεσία που σέβεται τον εαυτό της. Βεβαίως, οι ευθύνες κυρίως αφορούν τον αρχιφύλακα και τον προϊστάμενό του αρχαιολόγο που ως μόνιμος δημόσιος υπάλληλος δεν πρόκειται να πάθει τίποτε ό,τι και να κάνει ο πολίτης. Μπορείς να αποδείξεις δόλο, ότι δηλαδή χρηματίστηκαν? Μόνο αυτό θα οδηγούσε σε τιμωρία, αν οδηγούσε.

    Εδώ η Α΄ΕΠΚΑ άφηνε την καταπάτηση της Πνύκας στον Λουμπαρδιάρη που λειτουργούσαν οι κκ Κανέλλοι επί 15ετία σχεδόν να κόβει τρελή μονέδα και η εισαγγελεύς έκρινε το έγκλημα στιγμιαίο, μια στιγμή που βάστηξε 15 χρόνια!!! Αυτό έγινε για να βγούν λάδι οι αρχαιολόγοι. Δημόσιος υπάλληλος δημοσίου υπαλλήλου μάτι δεν βγάζει παρά μόνον αν κινδυνεύει να βγει το δικό του. Αυτό έμαθαν οι κάτοικοι τόσα χρόνια.

    Δεδομένης αυτής της τριτοκοσμικής κατάστασης του δημόσιου φορέα κανείς κοιτάζει να περισώσει ό,τι περισώζεται, ας πούμε τα μνημεία. Ακόμη, και αυτό δεν είναι από αδυναμία, αντίθετα, είναι δύναμη, κοιτάζει να περισώσει εκείνους τους εργαζόμενους σε αυτές τις υπηρεσίες που έχουν τσίπα και τιμή επάνω τους —υπάρχουν και τέτοιοι— και ελπίδα για τη δουλειά τους που είναι πολύ σπουδαία. Για να πάμε κάπου κάποια στιγμή.

    Βεβαίως, αυτά που έγραψα δεν σημαίνουν ότι εάν κάποιος θέλει να προχωρήσει το θέμα πειθαρχικά δεν θα τον υποστηρίξω εγώ με την μαρτυρία μου και ό,τι άλλο έγγραφο διαθέτω. Ίσως να κερδηθεί κάτι περισσότερο από ό,τι κερδήθηκε με την όση αρνητική δημοσιότητα προκλήθηκε. Αμφιβάλλω βέβαια ύστερα από όσα έχω δει.

    Και βεβαίως, καταθέτω το σχόλιό μου ενυπογράφως γιατί πόσο πια περισσότερο να σαπίσουν οι καιροί?… πρέπει ορισμένα πράγματα να λέγονται με τό όνομά τους.

  6. Ο Παπάς δεν κάνει άλλο απο το να κόβει ένα κομμάτι απο ένα δημόσιο κοινόχρηστο χώρο και να το οικειοποείται προσαρτώντας το στο δικό του. Οποια σχέση με το παράδειγμα του Μεγάρου Μουσικής και το πάρκο της Λεωφόρου Σοφίας είναι τυχαία.

  7. Μπράβο στους ενεργούς πολίτες…. μακάρι να παραδειγματιστούν και άλλοι από το παράδειγμα τους..


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: