Εμείς

Η δράση των κατοίκων για του Φιλοπάππου περνά μέσα τόσο από την ατομική συμμετοχή, όσο και από τη συλλογική δράση. Η κεντρική διαδικασία αποφάσεων είναι οι συνελεύσεις κατοίκων μέσα από τις οποίες έβγαινε πάντα μια συντονιστική επιτροπή.

Η Συντονιστική και η δράση των κατοίκων εν συντομία

Η Συντονιστική Επιτροπή του Φιλοπάππου γεννήθηκε από λαϊκή συνέλευση των κατοίκων τον Νοέμβριο του 2002, όταν άρχισαν τα έργα περίφραξης του Λόφου στο πλαίσιο της Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας. Συντονίζει τις ενέργειες των κατοίκων για την προστασία του Φιλοπάππου ως ελεύθερου χώρου, χώρου πρασίνου και χώρου ιδιαίτερης καλλιτεχνικής αξίας. Ανανεώνεται στις τακτικές λαϊκές συνελεύσεις, περίπου δύο με τρεις φορές τον χρόνο. Είναι ανοικτή σε όσους ενδιαφέρονται.

Συνοπτικά, οι κάτοικοι των περιοχών περί τον Λόφο Φιλοπάππου έχουν αναδείξει και τεκμηριώσει τα θέματα που αφορούν τον λόφο, τα οποία είναι πολλά, περίπλοκα και αρκετά από αυτά χρονίζοντα. Έχουν δρομολογήσει κάθε δυνατή θεσμική ενέργεια ενώ με κινηματικό τρόπο έχουν κρατήσει τον χώρο ανοικτό, σε αξιοπρεπή κατάσταση και ενισχύουν και προφυλάσσουν την βλάστηση. Έχουν πολλαπλώς επίσης θέσει το θέμα της επιβίωσης των Έργων Ακροπόλεως – Φιλοπάππου του Δημήτρη Πικιώνη. Συμμετέχουν ενεργά στο Παναττικό Δίκτυο Κινημάτων και στην Επιτροπή Ελεύθερων Χώρων.

Ο Λόφος Φιλοπάππου

Ο λόφος του Φιλοπάππου έχει έκταση 700 στρέμματα, περίπου το μισό της συνολικής έκτασης της Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων. Είναι ο μεγαλύτερος και ωραιότερος ελεύθερος χώρος του κέντρου της πρωτεύουσας, σημαντικός βιότοπος και η νοτιότερη απόληξη του συμπλέγματος Υμηττός / Πανεπιστημίου / Πάρκο Συγγρού / Ριζάρειο / Βυζαντινό Μουσείο- Ωδείο /Εθνικός κήπος / Στήλες του Ολυμπίου Διός, Ακρόπολη /Φιλοπάππου. Περικλείει διάσπαρτες αρχαιότητες, κυρίως λαξεύματα στους βράχους. Τον λόφο κοσμούν τα Έργα Ακροπόλεως – Φιλοπάππου του αρχιτέκτονα Δημήτρη Πικιώνη, τα οποία έχουν κηρυχθεί μνημείο παγκόσμιας αρχιτεκτονικής κληρονομιάς. Τα Έργα καλύπτουν έκταση 85 στρεμμάτων και περιλαμβάνουν λιθόστρωτους δρόμους και μονοπάτια, χώρους στάσης και θέασης, πράσινο και τέλος, δύο μικρά χτίσματα, καταξιωμένα στη συνείδηση όλων μας, τον Άη-Δημήτρη Λουμπαρδιάρη και το Αναπαυτήριο (την γνωστή μας καφετέρια) — όλα χειροποίητα. Αναπόσπαστο μέρος του έργου Πικιώνη είναι και η μελετημένη από τον ίδιο φύτευση του λόφου.

Τί χρειάζεται να γίνει στου Φιλοπάππου

  • Να διασφαλιστεί θεσμικά η λειτουργία του ως ελεύθερου χώρου
  • Να διασφαλιστεί η επιβίωση και ορθή χρήση των Έργων Ακροπόλεως-Φιλοππάπου του Δημήτρη Πικιώνη
  • Να διασφαλιστεί η καλή κατάσταση του Άλσους: αυτό, εκτός από την φροντίδα του πρασίνου και της πανίδας, επιβάλλει να αποτραπεί η οποιαδήποτε μελλοντική δραστηριότητα, οικοδομική, φωτισμού, ανοίγματος δρόμων, η οποία θα πρόσθετε φόρτο επιζήμιο για το οικοσύστημα του λόφου
  • Να αποδεχθεί ο Δήμος Αθηναίων την περιουσία του στην περιοχή Διονύσου (13 στρεμμάτων) ώστε να γίνουν τα αναγκαία βήματα για την αποκατάσταση του θεσμικά κατοχυρωμένου κοινόχρηστου χώρου πρασίνου σε αυτήν την περιοχή

Ιστορικό των προβλημάτων στο Λόφο Φιλοπάππου και της δράσης των κατοίκων

Η Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων ήταν μία μεγαλειώδης σύλληψη, αλλά η ευθύνη για την υλοποίηση της έλαχε σε ανθρώπους ανεπαρκείς με αντίστοιχα αποτελέσματα. Στην περίπτωση του Φιλοπάππου, η Ενοποίηση λειτούργησε ως τρόπος απορρόφησης κονδυλίων, υλοποιήθηκε εν γένει αυθαίρετα, χωρίς τις αναγκαίες από τον νόμο άδειες και με (παρανόμως, εννοείται) ετεροχρονισμένους περιβαλλοντικούς όρους, και συμποσούται στα σημεία που αναφέρονται στην συνέχεια. Ταυτόχρονα, περιγράφεται η σημερινή κατάσταση, όπως έχει διαμορφωθεί από μία σειρά παράγοντες συμπεριλαμβανομένης και της δράσης των κατοίκων:

  • περίφραξη του Φιλοπάππου (3,5 χιλιόμετρα μήκος!!!) και προσπάθεια του ΥΠ.ΠΟ. να περιορίσει δραστικά την παραδοσιακά ελεύθερη πρόσβαση στο σύνολο του χώρου. Η επίσκεψη θα γινόταν υπό όρους και μόνο την ημέρα στην καλλίτερη περίπτωση, και στην χειρότερη, αντί του ενιαίου εισιτηρίου της Ενοποίησης (σημερινό κόστος 12 Ευρώ). Αυτά απεσοβήθηκαν λόγω της ισχυρής αντίδρασης των κατοίκων, οι οποίοι σε αλληπάλληλες λαϊκές συνελεύσεις έριξαν σημαντικό μέρος της περίφραξης. Το 2007 και 2008, επί κυρίων Ζαχόπουλου και Λιάπη, το ΥΠ.ΠΟ. επανήλθε κηρύσσοντας τον λόφο οργανωμένο αρχαιολογικό χώρο, οδηγώντας τον δηλαδή από θεσμική άποψη στην κατάσταση που είναι η Ακρόπολη. Οι κάτοικοι αντέδρασαν και κινηματικά αλλά και θεσμικά και εκκρεμεί η εκδίκαση στο ΣτΕ της αίτησης ακύρωσης της εν λόγω υπουργικής απόφασης.
  • κατασκευάστηκαν βαρύτατες, μη αναστρέψιμες εγκαταστάσεις για να στεγάζουν υπαίθριες εκθέσεις γλυπτικής μέσα στο Άλσος σε χώρο που παραδοσιακά χρησιμοποιείτο από τη γειτονιά (Μακρυγιάννη-Γαργαρέτα-Κουκάκι-Πετράλωνα) — οι εγκαταστάσεις αυτές δεν έχουν αδειοδοτηθεί από την Πολεοδομία, όπως θα έπρεπε
  • υπήρχαν σχέδια για την ανέγερση θεάτρου 1000 θέσεων, πάλι μέσα στο Άλσος με τα συμπαρομαρτούντα καφενεία, δρόμους κλπ. Αυτό απεφεύχθη λόγω της αντίδρασης των κατοίκων
  • καταστροφή του χώρου στάθμευσης στο Διόνυσο. Ο χώρος είχε διαμορφωθεί από την ομάδα του Βασιλειάδη το 1963-64 και ήταν καλυμένος με πλάκες από γρανίτη Βεζουβίου. Έδενε εξαιρετικά με τα Έργα Ακροπόλεως-Φιλοπάππου του Πικιώνη. Αυθαίρετα, χωρίς την άδεια του ιδιοκτήτη του χώρου, δηλαδή του Δήμου Αθηναίων, το ΥΠ.ΠΟ. του κυρίου Βενιζέλου μετέτρεψε τον πλακόστρωτο χώρο σε τσιμεντόστρωτη αποβάθρα αποβίβασης-επιβίβασης για τα τουριστικά λεωφορεία. της Ακρόπολης ενώ κόπηκαν όλα τα δέντρα και οι θάμνοι που ήσαν εκεί
  • στον ίδιο χώρο του Δήμου Αθηναίων χτίστηκε από το ΥΠ.ΠΟ. πωλητήριο αντιγράφων, με ψευδή δήλωση του μηχανικού ότι ο χώρος είναι δημόσιος, αντί δημοτικός.
  • αν και προβλεπόταν στα έργα της Ενοποίησης η αποκατάσταση του Αναπαυτηρίου του Πικιώνη, δυστυχώς δραχμή δεν δόθηκε για αυτόν τον σκοπό — ενώ δαπανήθηκαν 500 εκατομύρια δραχμές στην περίφραξη!!! Εκείνη την εποχή, το Αναπαυτήριο λειτουργούσε υπό την κα Κανέλου, η οποία είχε καταπατήσει και ένα στρέμμα από τον αρχαιολογικό χώρο της Πνύκας και το υπενοικίαζε για δεξιώσεις. Αυτό το έκανε η κα Κανέλου για μια δεκαετία τουλάχιστον χωρίς να βρει το παραμικρό εμπόδιο από το, κατά τα άλλα, πολύ ευαίσθητο στους κατοίκους ΥΠ.ΠΟ. Το 2005, οι κάτοικοι έκαναν μήνυση κατά παντός υπευθύνου για αυτήν την καταπάτηση καθώς και για τις φθορές στο Αναπαυτήριο, η οποία θα εκδικαστεί το Μάρτιο 2009. Εν τω μεταξύ, η κα Κανέλου έπαψε να νοικιάζει το Αναπαυτήριο. Έπρεπε να αντιδράσουν οι κάτοικοι για να αρθεί μια τόσο κραυγαλέα καταπάτηση αρχαιολογικού χώρου (της Πνύκας!!!). Επιπλέον, οι κάτοικοι έχουν οργανώσει σειρά δράσεων για το θέμα των Έργων:
  • ημερίδα με την συνεργασία της Ελληνικής Εταιρείας για την προστασία του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς (Απρίλιος 2005)
  • έχουν λειτουργήσει δωρεάν το καφενείο στον Λουμπαρδιάρη σε διαφορετικές περιόδους ζητώντας την ορθή επαναλειτουργία του
  • έχουν απευθυνθεί σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς με σχετικά διαβήματα

Ανεξάρτητα από την Ενοποίηση στο Λόφο Φιλοπάππυ ισχύουν ακόμ η τα εξής απαράδεκτα:

  • l Διόνυσος: Παράνομες επεκτάσεις από το 1995 χωρίς καμία άδεια. Λειτουργία παρασκευής φαγητού (catering) στον αρχαιολογικό χώρο. Καταπάτηση του δημόσιου χώρου στάθμευσης. Ο Διόνυσος, το γνωστό εστιατόριο πολυτελείας, είναι αυθαίρετο που χτίστηκε από τον ΕΟΤ σε γήπεδο που ανήκει στον Δήμο Αθηναίων, είναι εντός της πράσινης γραμμής και προορίζεται για Άλσος και πλατεία. Ο Δήμος δεν έχει αποδεχθεί αυτό το περιουσιακό του στοιχείο παρόλο που υπάρχει πλήρης νομική τεκμηρίωση για το θέμα, συνταγμένη με παραγγελία του ΥΠ.ΠΟ. Το ασαφές ιδιοκτησιακό καθεστώς της περιοχής εκμεταλλεύεται το Δημόσιο, είτε ως ΕΟΤ και αυθαίρετα κτίζει τον Διόνυσο, είτε ως ΥΠ.ΠΟ. και αυθαίρετα πάλι κτίζει το Πωλητήριο και το τσιμεντένιο χώρο αποβίβασης-επιβίβασης. Οι κάτοικοι έχουν δώσει σκληρόν αγώνα για να αποκατασταθεί η νομιμότητα σε αυτόν τον χώρο που απαλλοτριώθηκε για να γίνει κοινόχρηστο άλσος και έγινε καθαρό μπετό:
  • έχουν τεκμηριώσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς της περιοχής εξαντλητικά
  • έχουν ακυρώσει στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών άδεια της Πολεοδομίας που εκ των υστέρων προσπαθούσε να νομιμοποιήσει τις αυθαίρετες επεκτάσεις του Διονύσου
  • έχουν θέσει το θέμα της ιδιοκτησίας του χώρου και στο Δήμο Αθηναίων και στο ΣτΕ
  • έχουν οδηγήσει τους υπεύθυνους για αυτά υπαλλήλους της Πολεοδομίας σε δίκη (εκδικάζεται στις 8 Απριλίου 2009)

Μέχρι στιγμής με τη δράση τους έχουν φέρει το Διόνυσο σε τέτοιο καθεστώς ώστε να αποκλείονται άλλες επεκτάσεις. Θα αγωνιστούν ώστε να ισχύσουν συνθήκες νομιμότητας στην περιοχή και να αποδοθεί στους κατοίκους σαν κοινόχρηστος χώρος που είναι.

  • Πράσινο: ο υπεύθυνος για το ευ ζην του Άλσους Δήμος Αθηναίων έχει αφήσει τον χώρο έρμαιο των αλλεπάλληλων ξηρασιών και των ασθενειών που πλήττουν τα κωνοφόρα. Οι κάτοικοι έχουν προχωρήσει σε δενδροφυτεύσεις, για τις οποίες διώκονται απο την Αρχαιολογική Υπηρεσία(!!!!!) και συντηρούν τα δενδρύλια σε συνθήκες πρωτόγονες καθώς ο Δήμος έχει κόψει την υδροδότηση του Λόφου τελείως από τον Αύγουστο του 2008.
  • πυρόσβεση: προβλεπόταν στα έργα της Ενοποίησης αλλά δεν έγινε τότε. Το καλοκαίρι του 2008, αφού είχε κλάψει η Ελλάδα τον Γράμμο, την Πελοπόννησο, την Εύβοια, την Πάρνηθα, την Πεντέλη και τον Υμηττό, το ΥΠ.ΠΟ. έβαλε κρουνούς που, μέχρι στιγμής, δεν έχουν νερό!!!
  • Καθαριότητα: ύστερα από πολλαπλούς καθαρισμούς του Λόφου από τους κατοίκους και έκθεση των σκουπιδιών στην Διονυσίου Αρεοπαγίτου, ο Δήμος ασχολήθηκε με την καθαριότητα του λόφου, όχι άψογα, αλλά σίγουρα πολύ καλύτερα από πριν
  • Πυροφυλάξεις: οι κάτοικοι σε περιόδους μεγάλου κινδύνου –τέτοιες ήταν το καλοκαίρι του 2007 και, ειδικά για τον Λόφο το καλοκαίρι του 2003 όταν έγιναν 17 εμπρησμοί– κάνουν πυροφυλάξεις όλην την νύχτα ακόμη και όλο το 24ωρο.

Υ.Γ. Όσα αναφέρονται στο κείμενο είναι απολύτως τεκμηριωμένα με δημόσια έγγραφα. Και αυτή είναι μια από τις ιδιαιτερότητες της Συντονιστικής επιτροπής και των φίλων του λόφου. Ότι δηλαδή έχουν δουλέψει τόσο συστηματικά και σε αυτό το επίπεδο, που μπορούν να καταγγέλλουν επώνυμα και ευθέως τους υπεύθυνους για αξιόποινες πράξεις, χωρίς οι τελευταίοι να τολμάνε να προβούν σε οποιαδήποτε μήνυση.

Σχόλια

  1. Γειά χαρά, ήθελα να σας συγχαρώ για την δουλειά σας, αλλά συγχρόνως να σας υπενθυμίσω ότι πρέπει να επιδιώξουμε έναν καλόπιστο διάλογο. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι το υπουργείο πολιτισμού, ή οι αρχαιολόγοι είναι εξ’ορισμού αντίθετοι στην εξομάλυνση της κατάστασης. Σίγουρα, η αλαζονεία περισσεύει, αλλά αυτό δεν μπορεί παρά να αλλάξει συν τω χρόνω. Όσο περισσότερο ενεργοποιούμαστε όλοι, τόσο μικρότερο θα είναι το περιθώριο της αυθαιρεσίας. Αρκεί να μην παρασυρόμαστε κι εμείς οι κάτοικοι σε ιδεοληπτικές εμμονές. Εν πάση περιπτώσει, ελπίζοντας να πετύχουμε έναν ουσιαστικό δημόσιο διάλογο για την περιοχή μας, θα ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι ένα από τα μεγάλα προβλήματα της χρήσης του λόφου εντοπίζεται στις φιέστες του δήμου Αθηναίων:
    Συγκεκριμένα κάθε Καθαρή Δευτέρα, πλήθη συρρέουν στο λόφο, καταπατούν κάθε σπιθαμή και αφήνουν πίσω τους τόσα πολλά σκουπίδια διασπαρμένα σε όλες τις πλαγιές που περνούν μήνες μέχρι να ηρεμήσει ο τόπος. Τα ξέρω όλα αυτά γιατί ήμουν (και μόλις βρω τον χρόνο θα είμαι και πάλι) τακτικός περιπατητής… Ελπίζω κάποια στιγμή, να εμποδιστεί αυτή η εκτός κλίμακας φιέστα και ει δυνατόν να καταργηθεί, όπως και κάθε είδους μαζική φιέστα σε ευαίσθητες περιοχές.
    Θα ήθελα να ακούσω τη γνώμη σας!

  2. Αγαπητέ Μάνο,

    έχοντας ασχοληθεί με την υπόθεση πέντε γεμάτα χρόνια…χαίρομαι που βρήκες τον χρόνο να διαβάσεις και να απαντήσεις και να συζητήσεις…

    Σκουπίδια και Καθαρά Δευτέρα: Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι οι Λόφοι πρέπει να είναι ανοιχτοί για όλους. Η Καθαρά Δευτέρα είναι κάτι παλιό και πολύ όμορφο που είναι για όλους. Έχει μια πρωτόγονη, ας μου επιτραπεί η λέξη, ομορφιά που κάποιες φορές γίνεται και γκροτέσκα. Είναι η μέρα που ο ΚΑΘΕΝΑΣ επιτρέπει στον εαυτό του να βγει έξω, να κάτσει κάτω και να φάει με την παρέα του. Έτσι, μέσα στην πόλη, δίπλα στους άλλους, να τους κεράσει και να κεραστεί. Δεν έχουμε άλλες τέτοιες πολλές ευκαιρίες…

    Η λογική της ομάδας Φιλοπάππου, που την αποδέχομαι πλήρως, δεν είναι της απαγόρευσης αλλά της διατήρησης. Για αυτό την Καθαρά Δευτέρα μοιράζουμε σακκούλες του Δήμου στους εορτάζοντες τα Κούλουμα. Όλοι τις παίρνουν και πολλοί τις χρησιμοποιούν. Το δεύτερο και μεγάλο βήμα είναι ο Δήμος Αθηναίων. Εκεί πρέπει να στρέφεται η διεκδίκηση κατά τη γνώμη μας, να καθαρίζει ο Δήμος άμεσα και αποτελεσματικά τους λόφους.

    Έχουμε κάνει πολλά προς αυτήν την κατεύθυνση αλλά στον Δήμο Αθηναίων μόλις αλλάξει ο Δήμαρχος παίρνει ο άνεμος και σηκώνει ό,τι υπήρχε πριν από αυτόν, καλό ή κακό. Έτσι, ενώ είχε αποκατασταθεί μία καλή σχέση με τις προηγούμενες υπηρεσίες καθαριότητας, ο καινούργιος Δήμαρχος και ο καινούργιος Αντιδήμαρχος Καθαριότητας ξήλωσαν τους ικανούς και διέλυσαν την ομάδα καθαριότητας του Λόφου. Σήμερα υπάρχουν δύο μόνο καθαρίστριες για όλον τον Λόφο.

    Αυτό δεν θα περάσει έτσι. Θα διεκδικήσουμε και πάλι το να είναι ο Λόφος καθαρός και σύντομα. Φυσικά, θα ανακοινώσουμε την κινητοποίηση στο παρόν ιστολόγιο και θα χαρούμε ιδιαίτερα να ακούσουμε την γνώμη σου και να σε έχουμε κοντά μας στον αγώνα μας.

    Όσον αφορά τις διαθέσεις του Υπουργείου Πολιτισμού και των αρχαιολόγων: θα ήταν χαρά μας αντί να δαπανώμεθα σε αντεγκλήσεις, να δουλεύαμε μαζί για το καλό των Λόφων. Όμως μια τέτοια συνεργασία απαιτεί μία ελάχιστη κοινή βάση. Εμείς είμαστε καθαροί: ελεύθερη πρόσβαση όλο το 24ωρο σε όλη την έκταση των Λόφων ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ, μάζεμα των αυθαιρεσιών (Διόνυσος, Α’ΕΠΚΑ: αυθαίρετα κοντέινερ), όχι αυτοκίνητα μέσα στους Λόφους (ούτε των υπαλλήλων της Α’ ΕΠΚΑ, ούτε των παπάδων του Άη Δημήτρη), ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΙΚΙΩΝΗ, επαναλειτουργία του καφενείου, έργα πυρόσβεσης, φύτευση των Λόφων…

    Σέ όλα αυτά το Υπουργείο αντιδρά με μανία…
    Όταν θα τα συζητήσει αυτά, όπως άλλωστε υποχρεούται από την σύμβαση του Άαρχους, και θα δείξει ΕΜΠΡΑΚΤΑ την πρόθεσή του να θέσει τέρμα στα κακώς κείμενα, τότε θα πειστούμε ότι έχει καλές προθέσεις…μέχρι τότε θα μένουμε με το παράπονο για την αναντιστοιχία του ονόματος (…Πολιτισμού) και των πράξεων…

  3. Σας συγχαίρω! Είναι καλό το Blog! Μια ερώτηση. Το ΚΑΣ είναι συμβουλευτικό όργανο, όποτε ως που να υπογράψει ο Υπουργός δεν μπορούν να προχωρήσουν σε καμία ενέργεια για να αποκλείσουν και να «αξιοποιήσουν» τον λόφο. Έτσι δεν είναι; Έχετε ζητήσει συνάντηση με τον νέο Υπουργό για να τον αποθαρρύνετε;

    Επίσης: πως μπορούν να βοηθήσουν και οι κάτοικοι άλλων περιοχών; Η προφύλαξη του λιγοστού πρασίνου που παραμένει στην πόλη μας, μας αφορά όλους.

    Γιάννης Καρράς.

  4. Αγαπητέ Γιάννη

    σχετικά με την επίσκεψη στον υπουργό. Τον Φεβρουάριο 2007, το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας είχαμε βάλει σε λειτουργία το καφενείο του Λουμπαρδιάρη ζητώντας ζητώντας την (κόσμια) επαναλειτουργία του. Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να δούμε τον Υπουργό Πολιτισμού. Πήγαμε στο Υπουργείο μέσω κάποιου συμβούλου(?) του κυρίου Βουλγαράκη διότι οι αιτήσεις μας για συνάντηση, οι οποίες υπεγράφοντο από 650 Αθηναίους (και αρκετούς επώνυμους), δεν απαντήθηκαν ποτέ…Ο κος σύμβουλος μας έστειλε στον κο Μάντη, τον νεοδιορισθέντα τότε Έφορο της Εφορείας Ακροπόλεως. Του εκθέσαμε όλα τα θέματα, αλλά είτε σε τοίχο μιλάγαμε είτε στον κό Μάντη δεν είχε διαφορά.

    Η πρόσφατη συνεδρίαση του ΚΑΣ αποδεικνύει ότι δεν καταλάβαμε λάθος τα πράγματα.

    ΟΙ κάτοικοι των άλλων περιοχών πρώτα πρώτα να έρχονται στον Λόφο όλο το εικοσιτετράωρο. Αυτή είναι η καλλίτερη βοήθεια. Και να τον προσέχουν, να μην τον βρωμίζουν, να μην κόβουν τα λουλούδια του, να μην μπαίνουν με τα αυτοκίνητά τους.

    Ναι, θέλουμε χέρια όταν κάνουμε καθαρισμούς, και φωνές και σώματα όταν κάνουμε συνελεύσεις, εκδηλώσεις και ημερίδες για τον Λόφο.

    Την Κυριακή που έρχεται, 21 Oκτωβρίου, θα γίνει ξενάγηση από την Συντονιστική, γύρω στις 11.30 στην είσοδο από τον Λουμπαρδιάρη (στην αρχή του λιθόστρωτου). Καλούμε τους πάντας, την Α΄ΕΠΚΑ, τους κατοίκους, τους δημοσιογράφους, τα μέλη του ΚΑΣ, τον υπουργό, τον δήμαρχο, όλους τους Αθηναίους για μια γόνιμη συζήτηση και μια πολύ ευχάριστη βόλτα.

    Στέλλα Μαρκαντωνάτου

  5. Καλημέρα!!

    Μπράβο στην Πρωτοβουλία και για το πολύ ωραίο blog. Η κατάσταση έχει παραγίνει με τον Λόφο. Το καλοκαίρι έστειλα μια καταγγελία για κίνηση μηχανών μότο κρος στα βράχια του λόφου. Ναι μεν μου απαντήσαν και σταμάτησε η δραστηριότητα αλλά έριξαν το μπαλάκι στο ότι κάποιοι κάτοικοι δεν θέλουν την περίφραξη και για αυτό δεν μπορούν να φυλάξουν το χώρο. Δεν νομίζω ότι είναι σωστό να χρησιμοποιούνται οι κάτοικοι ως άλλοθι για την ανεπάρκεια ελέγχου επιβλαβων δραστηριοτήτων. Και το τραγελαφικό. Όταν μπήκα με το ποδήλατο μου στην Πνύκα ο, κατά τα άλλα φιλικότατος και ευγενικός φύλακας, μου είπε οτι δεν επιτρέπεται, ενώ την ίδια ώρα κάποιοι μάρσαραν με τα trial τους πάνω από το Θέατρο Δώρας Στράτου.
    Επειδή στου Φιλοπάπαππου υπάρχει και το άλλο Θέτρο του Παραλόγου, θα πρέπει πρώτα ως κάτοικοι να δούμε ενεργά το ζήτημα. Η πολιτιστική μας κληρομνομιά είναι σημαντική. Να προστατευθεί. Κανένα ζήτημα διαφωνίας. Αλλά να μπορούν οι κάτοικοι να απολαύσουν ελεύθερα και υπεύθυνα τον λόφο. Αν είχαμε και άλλο πράσινο να χρησιμοποιήσουμε για αναψυχή αυτόν και ας γίνει ο Φιλοπάππου οργανωμένος αρχαιολογικός χώρος. ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟ.
    Επίσης υπάρχει και το ηθικό ζήτημα. Οι νόμοι να εφαρμόζονται για όλους. Είτε τρώει ο Πρωθυπουργός εκεί είτε όχι.
    Σαν κάτοικος Θησείου θα είμαι εκεί την Κυριακή. Είναι ηθική μου υποχρέωση.

  6. Κύριε Ηλία,

    ξέρεις γιατί τα αυτοκίνητα των αρχαιολόγων αναγκάζονται καθημερινά να χαϊδεύουν με τις ρόδες τους το λιθόστρωτο του Πικιώνη, επίσης και των κουμπάρων, φωτογράφων, παπάδων, πολιτικών, σημαντικών μουσουργών κλπ? Γιατί οι κάτοικοι δεν θέλουν την περίφραξη!!! Αν την ήθελαν, τα καημένα τα αυτοκινητάκια θα ήταν μόνιμα παρκαρισμένα μέσα (όπως έχει γίνει με το πάρκιγκ για τους υπαλλήλους του ΥΠ.ΠΟ. στον Άρειο Πάγο) και οι άνθρωποι του Νεάντερταλ δεν θα χαλάγαν τον πρωϊνό καφέ των αρχαιολόγων στα αριστουργηματικά κοντέινερς της Πνύκας. Άρα σωστά σου απάντησαν από την αρχαιολογική υπηρεσία και εσύ δεν κατάλαβες καλά. Μπας και είσαι άνθρωπος του Νεάντερταλ?

    Αυτό πάλι, ότι οι φύλακες έπρεπε να φυλάν τον χώρο και όχι τις περιφράξεις της Πνύκας, πού το βρήκες? Σίγουρα σε κάποιο βιβλίο επιστημονικής φαντασίας, κατά πάσαν πιθανότητα άσεμνο από αυτά που διαβάζουν τα λούμπεν στοιχεία.

    Με αυτά τα μυαλά που κυβερνάτε, ψευτοεπαναστάτες, η χώρα δεν θα πάει μπροστά. Για αυτό και ο κος Ζαχόπουλος, που ανήκει στο είδος homo sapiens sapiens sapiens, θα αναγκασθεί να επιβάλει την έννομη τάξη.

    Loucy

    (η γνωστή ανθρωποπιθηκίνα, συνδετικός κρίκος με τους πιθήκους, πολύ παλαιότερη του Νεάντερταλ, χιχιχιχι)

  7. Καλή σας μέρα,

    Όλα καλά και είμαι μαζί σας, αφού πρώτα μου λύσετε την εξής απορία μου.

    Η δική σας η οργάνωση δεν είναι που ξεκίνησε την διαδικασία για να ΚΛΕΙΣΕΙ Η ΚΑΦΕΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΟΥΜΠΑΔΙΑΡΗ? διότι αυτό θυμάμαι μιας και είμαι γέννημα θρέμα της περιοχής.

    Αναμένω απάντηση!

  8. Aντιθέτως Μαρία
    Είναι στα αιτήματα μας να ανοίξει το καφενείο. Δες τα αιτήματα που ενέκρινε η τελευταία συνέλευση.
    «Να επαναλειτουργήσει το αναπαυτήριο του Πικιώνη στο Λουμπαρδιάρη σαν λιτό ελληνικό καφενείο.»

    Αυτό ενάντια στο οποίο αγωνιστίκαμε ήταν την καταπάτηση που είχε κάνει η προηγούμενη μισθώτρια, μέσα στην Πνύκα για γάμους και βαυτίσια. Το να μένει τόσα χρόνια κλειστό το καφενείο είναι επιδίωξη των αρχαιολόγων.

  9. Καλησπερα σας.Εργαζομουν 24 χρονια στην καφετερια και περασα προχθες απο εκει,ειδα μια ερειμια ,πραγματικα λυπηθηκα.Ηερωτηση μου,εαν ξερεται τι προκειται να γινει.?

  10. Αγαπητή Μαρία, αγαπητέ κύριε Ανυφαντή

    ολονών πονάει η καρδιά για το καφενείο που έιναι έρημο και υφίσταται την φθορά του χρόνου.

    Πέρισυ, το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας το λειτουργήσαμε για τρεις μέρες σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την ερήμωσή του. Μαζέψαμε κάπου 700 υπογραφές (και επωνύμων, αν αυτό βοηθά σε τίποτε) τις οποίες καταθέσαμε στον Υπουργό Πολιτισμό, την τότε Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης, στον Δήμαρχο Αθηναίων και στον κο Βαρβιτσιώτη. Ζητούσαμε να επισκευαστεί το Αναπαυτήριο και να επαναλειτουργήσει στο πνεύμα του δημιουργού του, του Δημήτρη Πικιώνη.

    Γιατί, δυστυχώς, πριν δεν λειτουργούσε έτσι. Οι ενοικιαστές, δηλαδή η κα Κανέλλου, έχουν προξενήσει στο αρχιτεκτόνημα απερίγραπτες ζημιές. Επιπλέον, είχαν καταπατήσει την Πνύκα και την υπενοικίαζαν για δεξιώσεις.

    Το ερώτημα λοιπόν ήταν αν δέχεται κανείς να βανδαλίζεται ο χώρος και το μνημείο (το καφενείο είναι μνημείο) ή όχι. Κάποιοι κάτοικοι, ένας από αυτούς εγώ προσωπικά, κατέθεσαν μήνυση εναντίον παντός υπευθύνου για την καταπάτηση του αρχαιολογικού χώρου και για τον βανδαλισμό του Αναπαυτηρίου (έτσι αποκαλούσε ο Πικιώνης το καφενείο). Η κα Κανέλλου, η ενοικιάστρια, είχε δύο δρόμους: ο ένας ήταν να συμμορφωθεί, δηλαδή να μαζευτεί από την καταπάτηση και να επιδιορθώσει το μνημείο. Ο άλλος ήταν να φύγει. Διάλεξε τον δεύτερο. Δεν εξαναγκάστηκε από κανέναν να φύγει και ούτε είχε κανείς την δύναμη να εξαναγκάσει κανέναν να φύγει. Διάλεξε να φύγει γιατί δεν ήθελε να συμπεριφερθεί σωστά στον χώρο και επειδή για πρώτη φορά βρέθηκαν κάποιοι να την ελέγξουν για την ανάρμοστη συμπεριφορά της προς την κοινή μας κληρονομιά.

    Το τί θα γίνει δεν το ξέρουμε και θα χαρούμε να μας πληροφορήσει κάποιος. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι μετά την οικειοθελή αποχώρηση της κας Κανέλλου (όταν δηλαδή έληξε το μισθωτήριό της τον Αύγουστο του 2005) το Υπουργέιο Πολιτισμού ζήτησε το κτήριο από τον ΕΟΤ ο οποίος δεν του τόδωσε.

    Κλείνοντας, δεν είμαστε οργάνωση, είμαστε κάτοικοι που ασχολούνται με του Φιλοπάππου γιατί είναι η ανάσα μας. Οι συναντήσεις μας είναι ανοιχτές και ο καθένας μπορεί να έρθει και να μιλήσει και να ζητήσει να μάθει όσες λεπτομέρειες θέλει για όσα γνωρίζουμε.

    Χάρηκα που μου δώσατε την ευκαιρία να παρουσιάσω κάποιες λεπτομέρειες της υπόθεσης και θα μου ήταν ευχάριστο να άκουγα την γνώμη σας.

    Στέλλα Μαρκαντωνάτου
    Γεννημένη στο Κουκάκι, από οικογένεια που ζει στην περιοχή από τις αρχές του 19ου αιώνα

  11. Καλησπέρα σας.Η γνωμη μου ειναι οτι το ιδιο το κρατος δημιουργει αυτες τις καταστασεις,ζητωντας υπερογκα ποσα για εκμισθωσεις.Εγω προσωπικα συμφωνω με τον ησυχο τροπο λειτουργιας του καταστηματος(γιατι πραγματικα μας λειπη αυτο απο την ζωη μας)αλλα οπως καταλαβαινεται και εσεις δεν ειναι δυνατον να επιβειωση ενα καταστημα προσφεροντας μονο ελληνικο καφε,εκτος και εαν δεν υπαρχουν μεγαλες οικονομικες απαιτησεις απο το ιδιο το κρατος.Χαρηκα για την απαντηση που μου δωσατε και εαν χρειαστειται οτιδιποτε ειμαι στην διαθεση σας.Καλη συνεχεια στο εργο σας.

  12. Αγαπητέ κύριε Ανυφαντή

    σας ευχαριστώ για την απάντησή σας και κυρίως για το γεγονός ότι δώσατε το έναυσμα για να ανοίξει αυτή η συζήτηση, να γίνουν γνωστά τα γεγονότα και να διευκρινιστούν οι προθέσεις.

    Ίσως αξίζει να δώσουμε μερικά συγκεκριμένα στοιχεία. Η ίδια επιχείρηση, που στην τελευταία της φάση εκπροσωπείτο από την κα Κανέλλου, νοίκιαζε το καφενείο από το 1960 μέχρι το 2005 χωρίς πλειοδοτικό διαγωνισμό. Η τελευταία σύμβαση μίσθωσης υπεγράφη το 1996, είχε διάρκεια 9 ετών στο τέλος των οποίων ξενοίκιασε το καφενείο η κα Κανέλλου, και το ενοίκιο ορίσθηκε στα 12 εκ δρχ ετησίως.

    Είναι αλήθεια ότι το Ελληνικό Κράτος (δια του ΕΟΤ) μάλλον είχε υποθάλψει την συμπεριφορά της ως άνω επιχείρησης και είχε πράγματι προσπαθήσει να εμφανίσει ως περίβολο του καφενείου τον καταπατημένο χώρο (πράγμα εντελώς αστήρικτο νομικά διότι ο απαλλοτριωμένος χώρος που ανήκει στον ΕΟΤ τελειώνει στον δομημένο περίβολο του καφενείου ενώ η εκκλησία με τον περίβολό της ανήκει στο ΤΑΚΕ). Επιπλέον, η απερίγραπτη συμπεριφορά της Εφορείας Ακροπόλεως, που ανέχτηκε την καταπάτηση τόσα χρόνια, συντείνει στην ίδια ερμηνεία, ότι το Ελληνικό Κράτος υπέθαλπτε την ανάρμοστη συμπεριφορά της επιχείρησης.

    Και βεβαίως θα συμφωνήσω μαζί σας ότι με καφέ και λουκούμι (δηλ. το γράμμα των όσων είπε ο Πικιώνης για το καφενείο) δεν είναι δυνατόν να επιβιώσει η επιχείρηση. Πιστεύω, όμως, ότι με ένα λογικό ενοίκιο και μια σωστή οργάνωση, η επιχείρηση είναι δυνατόν να επιβιώσει, και μάλιστα πολύ καλά, ακολουθώντας το πνεύμα του Πικιώνη: δηλαδή, λιτή και υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση, όχι καταπατήσεις και catering.

    Σχεδιάζουμε να ξανα-ανοίξουμε το θέμα του καφενείου περί τα μέσα-τέλη Μαίου. Η συζήτηση με ανθρώπους έμπειρους όσον αφορά την λειτουργία του όλα αυτά τα χρόνια πιστεύουμε ότι θα είναι πολύτιμη. Οπωσδήποτε θα χαρούμε να σας δούμε κοντά μας. Αν θέλετε να στείλετε κάποια στοιχεία για να σας βρούμε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ηλεκτρονική διεύθυνση που αναφέρεται στο παρόν ιστολόγιο ώστε να διασυνδεθούμε (παραθέτω αυτήν την διεύθυνση στην συνέχεια):

    lofoi_filopappou@yahoo.gr

    Ξανά ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε για μια ανοιχτή και καλοπροαίρετη συζήτηση.

    Θερμούς χαιρετισμούς

    Στέλλα Μαρκαντωνάτου

    ΥΟΝ. Πραγματικά, θυμάμαι και εγώ και πολλοί άλλοι μιαν εποχή, γύρω στο 1980, που στον Λουμπαρδιάρη δεν έβρισκες εύκολα τραπέζι και που ο κόσμος ερχόταν για τον φραπέ. Τότε δεν υπήρχε καταπάτηση. Μετά άλλαξαν τα πράγματα. Ο Λουμπαρδιάρης ήταν άδειος, ο φραπές δεν ήταν πια διάσημος και λειτουργούσε η καταπάτηση. Ίσως γνωρίζετε να μας πείτε τί ακριβώς συνέβη.

  13. Η κατάσταση πως έχει τώρα;
    Οι λόφοι Πύκνας και Φιλοπάππου είναι ανοιχτές 24ωρες το 24ορο και ελεύθερες για το κοινό ;
    Θέλω να βγω την Τετάρτη(18/06) με την κοπέλα μου για ρομαντική βολτούλα στο θησείο και θέλω να ξέρω περίπου τι παίζει.

    Ευχαριστώ εκ τον προτέρων.

    Κώς.

  14. **Πνύκας sorry για το ορθογραφικό μου! χεχε :D

  15. μπορειτε να με ενημερωνετε για τις δρασεις σας?
    (κατοικος πετραλωνων)

  16. Έχετε κάποια λίστα που μπορείτε να μας συμπεριλάβετε για να ξέρουμε πότε συναντιέστε?

  17. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ,ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟς ΥΠΕΥΘΥΝΟς ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΖΙ ΜΟΥ.ΒΥΖΕΓΚΟς ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΑΝΩ ΠΕΤΡΑΛΩΝΩΝ.ΤΗΛ 69********7

  18. Θα ήθελα να εκφράσω το ενδιαφέρον της ομάδας του The Art Foundation [Taf] (www.theartfoundation.gr) για την αξιοποίηση του καφενείου του Λουμπαρδιάρη.
    Το [Taf] είναι δραστήριο στο χώρο του πολιτισμού στο χώρο του στο Μοναστηράκι (Νορμανού 5) καθώς και για κάθε εκδήλωση για την αναβάθμιση της πόλης μας.

    Λόγω του σεβασμού μας για το έργο της ομάδας σας αλλά και τη βαθιά εκτίμηση μας στο έργο του Δ. Πικιώνη στου Φιλοπάπου, θα θέλαμε να προσφέρουμε τη βοήθεια μας για τη διατήρηση του χώρου αυτού.

    Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας για οποιαδήποτε πιθανή συνεργασία.

    Με εκτίμηση,
    Η ομάδα του Taf

  19. Καλησπέρα,

    Θα ήθελα να σας επισημάνω, ότι τις τελευταίες μέρες μπήκαν τσιμεντένιες βάσεις σε σημεία-κλειδί του αρχαιολογικού χώρου προκειμένου να στηθούν φυλάκια «προγραμματισμένα από καιρό’, σύμφωνα με τους αρχαιολόγους. Το ένα βρίσκεται δίπλα στο μνημείο, στην κορυφή του λόφου, ένα ακόμη στην είσοδο της Πνύκας, ενώ υπάρχει τουλάχιστον ένα τρίτο, με βάση μαρτυρίες κατοίκων. Φοβάμαι , ότι κάποιοι προσπαθούν να μας φέρουν προ τετελεσμένων, επαναφέροντας το παλιό ζήτημα της περίφραξης, ίσως και του εισιτηρίου. Οι συλλογικοί φορείς των κατοίκων πρέπει να βρίσκονται σε επαγρύπνηση, ώστε να ματαιώσουν και πάλι στην πράξη κάθε σκέψη για εμπορική εκμετάλλευση του Λόφου. Θα ήθελα να ξέρω αν γνωρίζετε κάτι παραπάνω για το ζήτημα και αν σχεδιάζετε κάποια αντίδραση.

  20. Καλημέρα,
    Ισχύει ότι στον περιφερειακό του Φιλοπάππου απαγορεύεται η τοποθέτηση ηλιακών θερμοσιφώνων?
    Ευχαριστώ

  21. ΕMERGENCY!!!
    Kαλησπέρα σας,
    Χτες παρατήρησα ότι πάρα πολλά δέντρα- πευκοειδή από τη μεριά του περιφερειακού των Πετραλώνων είναι πολύ άρρωστα. Χωρίς να είμαι ειδικός, υπέθεσα ότι πρόκειται για κάμπιες υπεράριθμες, οι οποίες προφανώς επεκτείνονται στα διπλανά δέντρα όσο δεν περιορίζεται ο πληθυσμός τους. Η εικόνα ήταν…τρομακτική! Ολοσχερώς ξεραμένο φύλλωμα και τεράστια κουκούλια να κρέμονται από παντού..Νομίζω ότι πρέπει να επιστρατευτούν γεωπόνοι άμεσα!!!
    Θα χαρώ να βοηθήσω και εγώ όπως μπορώ, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μου.

  22. Κάτοικος Περιφερειακού από το 1981 έχω περπατήσει όλο το Φιλοπάππου πολλές φορές και ζω σε απόσταση αναπνοής από αυτό Νύχτα και μέρα.
    Διάβασα μεγάλο μέρος της ιστοσελίδας σας και αναρωτιέμαι αν είμαι ο μόνος που θα παραθέσω κάποια προβλήματα που δεν αναφέρονται πουθενά (ή αν εγώ είμαι περίεργος)

    1) Η απίστευτες ποσότητες ακαθαρσιών σκύλων. (Είμαι ο μόνος που τις πατάω συνέχεια??)
    2) Ποιος πραγματικά τολμάει να μπει στο Φιλοπάππου μετά τη δύση του ήλιου??
    3) Πόσες επιθέσεις γίνονται στον περιφερειακό δρόμο από κακοποιά στοιχεία που χρησιμοποιούν το λόφο σαν ορμητήριο τη νύχτα? (κάθισα και θυμήθηκα τουλάχιστον 15 που έγιναν μπροστά στο σπίτι μου και είμουν αυτόπτης μάρτυρας αυτά τα τελευταία 30 χρόνια)
    4) Ποιος έσπασε όλα τα παγκάκια, τις λάμπες, τα όργανα γυμναστικής?
    5) Τις ορδές των αδέσποτων σκύλων, φαινόμενο των τελευταίων 10 ετών?

    Και αν ακόμα δεν μπούνε κάγκελα! και αναπλαστεί ο χώρος του καφενείου !και σωθούν και τα δέντρα! και φύγουν και τα Container, θεωρώ ότι τα πραγματικά προβλήματα του Φιλοπάππου δεν θα έχουν επιλυθεί.

  23. Για τον φίλο Δημήτρης

    Προφανώς αυτά που αναφέρετε είναι προβλήματα και θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να ακούσουμε τη λύση που προτείνετε.

    Μερικές σκέψεις για τα θέματα που θέτετε:

    Το μάζεμα των ακαθαρισιών των σκύλων είναι θέμα ευρύτερης παιδείας. Πραγματικά αν έχετε να προτείνετε έναν τρόπο με τον οποίο θα πεισθεί ο μέσος Έλληνας κάτοχος σκύλου να μαζεύει τις ακαθαρισίες του ζώου του τότε ο πρώτος χώρος που αξίζει να εφαρμοστεί πειραματικά είναι ο λόφος Φιλοπάππου.

    15 επιθέσεις τα τελευταία 30 χρόνια είναι μισή το χρόνο, δηλαδή λιγότερο από το μέσο όρο των Αθηναϊκών δρόμων.

    Ξέρετε εσείς ποιος έσπασε τα παγκάκια κλπ στο Λόφο? Αν έχετε σαφή γνώση θα προχωρούσαμε μαζύ σας σε ποινική δίωξη του υπευθύνου. Γενικότερα, σπασμένα κατά καιρούς είναι τα παγκάκια κλπ σε όλα τα σημεία της Αθήνας (είναι το ίδιο πρόβλημα με τις ακαθαρισίες των ζώων) και λύνεται μόνο εφόσον ο Δήμος Αθηναίων κάνει μια προσπάθεια για επισκευές. Ο Δήμος Αθηναίων δεν κάνει τίποτε. Αν αυτό εννοείτε, συμφωνούμε απολύτως.
    Και θα παρατηρήσατε πόσες φορές οι κάτοικοι έχουν θέσει το θέμα της καθαριότητας του λόφου και της συντήρησης της αστικής του επίπλωσης, εφόσον διαβάσατε το ιστολόγιο αυτό δεν θα σας διέφυγε.

    Προφανώς, καθώς εσείς δεν πηγαίνετε στο λόφο το βράδυ δεν έχετε ιδία γνώση της κατάστασης και για αυτό διερωτάστε ποιοι πηγαίνουν. Προσωπικά επί χρόνια πήγαινα κάθε βράδυ και τώρα λίγο αραιότερα αλλά βράδυ. Και βλέπω νέα ζευγάρια, ιδίως το καλοκαίρι, παρέες παιδιών, μοναχικούς περιπατητές, μια χαρά όλα αυτά. Σας διαβεβαιώ ότι δράκοι δεν κατοικούν στον λόφο. Και όσο πιο συχνά πηγαίνουν κάτοικοι όπως εσείς και εγώ τόσο λιγότερο θα εμφανίζονται δράκοι.

    Θα χαρούμε να σας γνωρίσουμε στην επικείμενη συνέλευση κατοίκων και να συζητήσουμε περισσότερο τα προβλήματα που εντοπίζετε και, το κυριότερο, τις λύσεις που προτείνετε.

    Καλή μας Κυριακή

  24. Η σημερινή κατάσταση του Πεδίου του Άρεως δείχνει πάντως ότι τα κάγκελα δεν έχουν σχέση με την ασφάλεια, την καθαριότητα και την συντήρηση

  25. Υπάρχει ένα ζωντανό παράδειγμα που μπορεί να διευκολύνει την φαντασία μας σαν πείραμα για το τι θα γινόταν στον λόφο αν έκλεινε το βραδυ.ΤΟ ΠΕΔΙΟΝ ΤΟΥ ΑΡΕΩΣ.Υπάγεται στην περιφέρεια.Εκεί η Γεννηματα ξόδεψε για έργα «αναπλασης« περίπου 9,7 εκατομύρια Ε συν καγκέλωμα και κλείσιμο τη νύχτα μετά τις 11.Τίποτα δεν λειτουργεί το έργο είναι ημιτελες και το βράδυ μετά το κλείσιμο,ΜΕΣΑ είναι η χαρά του μαστρωπου και του εμπόρου ναρκωτικών.Παρα πολύς κόσμος δεν πάει ούτε την ημέρα γιατί αυτά συνεχίζονται και μπροστά στα μάτια σου.το γνωρίζω πολύ καλά γιατι αν και ασχολούμαι με του φιλοπάππου βοήθησα οργανώσεις και κινήσεις πολιτών απο το 6ο διαμέρισμα αλλά και αλλων στην προσπάθειά τους με τίτλο«να ξαναδώσουμε ζωη στο Πεδίον του Αρεως«.Μοιράζαμε καλέσματα σε Δημοτικά και Γυμνάσια για εκδηλώσεις με ποδηλατοδρομίες παιδικό θέατρο και παιχνιδια δωρεαν φαγητό απο κοινωνική κουζινα και συνέλευση για το παρκο.Οι περισσοτεροι γονείς ενω μας συνέχαιραν και ηθελαν να έρθουν έβαζαν όρο να γινουν όλα στο άγαλμα του Κωσταντίνου στην είσοδο γιατι πιο μέσα ακόμα και Κυριακή πρω`ι` φοβοντουσαν.Τον ιδιο προβληματισμό εξέφρασαν και οργανώσεις απεξάρτησης που συμμετείχαν,γιατι δεν ήθελαν απεξαρτημένα μέλη τους να έρθουν σε άμεση επαφή με την διακίνηση που συνεχίζεται κανονικά και την ημέρα.Αυτα περί καγκέλων και ωραρίων
    Ως προς τα λεφτα,με βάση την κοστολόγηση του ΕΟΤμε μόνο το ένα εικοστο των 9,7εκ Ε γίνεται η αποκατασταση του συγκροτήματος του Λουμπαρδιάρη, με 12.000Ε παιρνουμε καινούργια αντλία για το αρδευτικό του Λόφου ΜΑΣ και με ελάχιστα χρήματα συντηρείται ο αστικός εξοπλισμός του,ξανά,λόφου μας.
    Το 2002 όταν ξεκίνησαν τα έργα ενωποίησης ,τους Αθηναίους τους ξέχασαν και τον Λόφο ΜΑΣ τον σαλαμοποίησαν και τον μοιράστηκαν ως εξής
    Ολη η νότια πλευρά προς Κουκάκι με τα δυο παλιά λατομεία θα αποκλείονταν με χωριστό φράχτη χτίζοντας θέατρο στο ένα (δεν τους βγηκε) και υπαίθρια εκθεση γλυπτικής στο άλλο(ημιτελής),έτσι θα αφαιρούνταν περ.150στρ.απο τον Λόφο ΜΑΣ.Οπως μας δηλωσαν θα δίνονταν σε κάποιον επιχειρηματία να τα λειτουργήσει.Στον Λουμπαρδιάρη όλα τα Λιθόστρωτα του πικιώνη ήταν πάρκιν για την φάμπρικα Καννέλου,( ενοικιάστρια καφενείου),εκκλησίας που δουλεύαν ανενόχλητοι τον καταπατημένο (1 στρ) και περιφραγμένο!!!χωρο της Πνύκας.Οι αρχαιολόγοι δεν έκαναν απολύτως καμμία νομική ενέργεια με βάση τον αρχ. νόμο ουτε εφάρμοσαν την υπ.απόφαση του 2001 που προέβλεπε καθαίρεση του αυθ. φράχτη της Καννελου.Νομιζω ότι αυτό είναι ο ορισμός του επίορκου.
    Το πράγμα χειροτερεύει στον Διόνυσο οπου αφέθηκε κυριολεκτικά στο «μιλητό« ασύδοτος μέσα ςτον αρχαιολογικό χώρο,να επεκτείνεται καθ`ύψος πλάτος μήκος και προπαντός ΒΑΘΟΣ.Μετα απο μια οδύσσεια 7 ετών όπου κανείς επίορκος δεν πηγαινε να κάνει αυτοψία αφου εξασφαλίσαμε εισαγγελικη παραγγελία με δεσμευτικους όρους προσωπικής λογοδοσίας,έγιναν δυο αυτοψίες της πολεοδομιας,σύνολο 600τμ αυθαιρετες επεκτάσεις εκ των οποίων 126 υπόσκαφα.Και θα συνέχιζαν αν δεν τους σταματουσαμε.
    Αφου λοιπόν θα`παιρναν κατ`απόλυτη προτεραιότητα οι (κρατικοδίαιτοι) επιχειρηματίες αυτα τα ιμάτια του λόφου ΜΑΣ το υπόλοιπο έμενε στους αρχαιολόγους να κρεμάσουν και αυτοι την ονοματάρα τους στο Πανθεον της υπηρεσιας ως δημιουργήσαντες τον μεγαλύτερο σε εκταση αρχ.χώρο στην πόλη.Γι`αυτο φαγώθηκαν να καγκελώσουν τον Λόφο ΜΑΣ που όλοι οι αλλοι ήταν αρνητικοί ακόμα και οι μελετητές του έργου!!!
    Το ΒΑΘΥ ΚΡΑΤΟΣ έχει και βαθεια αίσθηση της ιεραρχίας.Πρώτα είναι οι επιχειρηματίες,μετά οι πολιτικοί,μετά η νομενκλατουρα του «βαθεως«.Καθώς λοιπόν οι τρίτοι έσκυβαν τη μέση στους δυο πρώτους,διέκριναν κάτι μυρμήγκια στο πάτωμα που λέγονται πολίτες και θεώρησαν καλο να τους πατήσουν,απέτυχαν όμως γιατί στο πάτωμα ήταν μόνο η σκιά μας…
    Αφου λοιπόν με την ιεράρχηση που περιέγραψα θεωρούσαν τον λόφο ΜΑΣ δικό τους διασπάθιζαν δημόσιο χρήμα για παλιοσίδερα,(162.000δρχ δηλ σχεδόν 500Ε το τρέχον μέτρο του φράχτη και πολλά άλλα άχρηστα.Απο αυτά οφείλω να εξαιρέσω τα λίγα χρήματα που δόθηκαν απο ένα άλλο έργο ,μη συγχρηματοδοτούμενο απο την ΕΕ που αφορούσε καθαρισμό και συντήρηση μνημείων ανασκαφικη έρευνα κτλ
    Τώρα αν κάποιος βλέπει μόνο ορδές εγκληματιών και κακά σκύλων στου φιλοπάππου,αυτά ακριβώς έλεγαν όλοι οι συνένοχοι της ανομης σαλαμοποίησης του λόφου μας.

  26. ΠΡΟΣΟΧΗ
    ΚΙΝΔΥΝΟΣ

    Προς τον
    Δήμαρχο Αθηναίων
    Διεύθυνση Πρασίνου & Περιβάλλοντος
    Τμήμα Μελετών, Οργάνωσης και Προγραμματισμού

    Στην είσοδο του λόφου του Φιλοπάππου από την οδό Παναιτωλίου απέναντι από την οδό Ορλώφ, υπάρχει μία τεχνητή λίμνη κατασκευασμένη επί δημαρχίας του Δημήτρη Μπέη.
    Αρχικά είχε προβλεφθεί ότι το νερό θα ανακυκλώνεται με αντλία από την κορυφή του λόφου στη λίμνη μέσω ενός τεχνητού καταρράκτη-ρέματος. Η αντλία εργάστηκε για κάποιους μήνες και μετά λόγω έλλειψης συντήρησης, δεν ξαναχρησιμοποιήθηκε. Το αποτέλεσμα είναι ότι το βρόχινο νερό που μαζεύεται μαζί με τα σκουπίδια που πετούν οι περαστικοί, να έχει δημιουργήσει ένα πολύ επικίνδυνο έλος όπου αναπτύσονται κουνούπια, με καταστροφικές επιπτώσεις για την υγεία των περιοίκων και των περιπατητών.

    Τα κουνούπια-τίγρεις ποκαλούν τον ιό του δυτικού Νείλου και το κουνούπι Aedes Aegypti μεταδίδει τον ιό ΖΙΚΑ.

    Παγκόσμια λαμβάνονται μέτρα με την αποξήρανση στάσιμων υδάτων, προς αποφυγή επιδημίας, παρακαλούμε λοιπόν να μεριμνήσετε γιά την αποξήρανση αυτού του έλους και σε αντικατάστασή του με φυτεμένο παρτέρι, διότι το έλος αυτό δεν προσφέρει τίποτα άλλο παρά μόνον σοβαρότατη και καταστροφική για την υγεία αιτία μόλυνσης.

    Τα συνεργεία καθαρισμού του Δήμου, αδειάζουν την λίμνη μία φορά το χρόνο και καθαρίζουν την συσσωρευμένη λάσπη. Όμως η κατάσταση επανέρχεται μία εβδομάδα μετά, σε ελώδη μορφή με τις προαναφερθείσες συνέπειες για την υγεία όλων μας.

    Οι περίοικοι.


Σχολιάστε