Αναρτήθηκε από: filopappou | 19 Οκτωβρίου, 2009

Αντί για προστασία μνημείων, προστασία σκουπιδιών από την Α’ ΕΠΚΑ!

Το τέλος της Λαϊκής Συνέλευσης στου Φιλοπάππου 18/10/09 [Δες το ψήφισμα] επισφράγισε μία δράση των κατοίκων που αφορά μια υπόθεση τόσο γελοία όσο και ενδεικτική της νοοτροπίας της εφορείας ακροπόλεως (Α’ ΕΠΚΑ).

Το ιστορικό έχει ως εξής:

Η μισθώτρια του καφενείου στου Λουμπαρδιάρη κ. Κανέλου, είχε προχωρήσει παράνομα σε προσθήκες στο κτίσμα. Και λέμε παράνομες γιατί το κτίσμα αυτό, το αναπαυτήριο του αρχιτέκτονα Δημήτρη Πικιώνη, είναι κηρυγμένο μνημείο σύγχρονης αρχιτεκτονικής από το 1996. Αυτό σημαίνει ότι και η παραμικρή προσθήκη υποχρεούται να έχει την σύμφωνη γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Νεοτέρων Μνημείων. Κατά παράβαση η κυρία Κανέλου (βλέπε επιχείρηση «Μεγάλη Βρετάνεια») είχε κάνει, εκτός από την καταπάτηση του ενός στρέμματος στην Πνύκα από το οποίο προσποριζόταν διοργανώνοντας εκεί δεξιώσεις για γάμους και βαφτίσια, και διάφορες προσθήκες [1]-[2]στο καφενείο, ανάμεσα στις οποίες και πλαίσια με τζαμαρίες. Φυσικά υπήρχαν για όλες αυτές τις παρανομίες αποφάσεις οργάνων όπως του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου αλλά και του Υπουργού Πολιτισμού για άρση της καταπάτησης και καθαίρεσης των προσθηκών, που όμως ουδέποτε εφαρμόστηκαν! Και είναι ιδιαίτερα ενδεικτικό ότι όλες αυτές οι παρανομίες συνέβαιναν 20 μέτρα από τα γραφεία/κοντέινερ των υπευθύνων για το χώρο αρχαιολόγων κυριών Λαζαρίδη και Βογιατζόγλου.

Μετά την έντονη διαμαρτυρία και μήνυση των κατοίκων* η κ. Κανέλου αναγκάστηκε τον Αύγουστο του 2005 να μην ανανεώσει τη μίσθωση του καφενείου το οποίο από τότε παραμένει κλειστό και ασυντήρητο. Τότε ήταν που, κατόπιν εορτής, ξήλωσε η Α’ ΕΠΚΑ τις περιφράξεις της καταπάτησης. Η ενοικιάστρια φεύγοντας ξήλωσε ένα μέρος των προσθηκών που είχαν γίνει στο καφενείο και συγκεκριμένα τις τζαμαρίες.

2007Oι τζαμαρίες στοιβαγμένες από το 2005 πάνω στο «προστατευόμενο» μνημείο του Πικιώνη. Εδώ και κάνα χρόνο ήταν10 μέτρα πιο δίπλα πάνω στο φράχτη

Οι τζαμαρίες αυτές λοιπόν στοιβάχτηκαν πλαγιαστά στον πίσω τοίχο του μνημειακού κτίσματος το Σεπτέμβρη του 2005 και παρέμεναν εκεί για άγνωστους λόγους κοντά ενάμισι χρόνο. Ανάμεσα σε αυτές και στον τοίχο μαζεύτηκε στρώμα από πευκοβελόνες. Εκεί ουρούσαν διάφοροι «αγαπητοί» συμπολίτες. Ένας λόγος που χρησιμοποιούσαν το μέρος ως τουαλέτα είναι ότι ο Δήμος Αθηναίων και οι αρχαιολόγοι κλείνουν τις παρακείμενες τουαλέτες από τις 5 το απόγευμα. Η δυσωδία ήταν αφόρητη. Αφού, λοιπόν, έγινε φανερό ότι αυτά τα σκουπίδια δεν επρόκειτο να φύγουν από εκεί οι κάτοικοι μετά από πολύ αλληλογραφία με το Δήμο Αθηναίων πέτυχαν να έρθει φορτηγό να απομακρύνει τις τζαμαρίες. Μάταια, όμως καθώς όταν ήρθε το φορτηγό οι αρχαιολόγοι το έδιωξαν λέγοντας ότι οι πεταμένες (παράνομες) τζαμαρίες είναι «περιουσία» των ΕΤΑ (Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα). Οι κάτοικοι επέμειναν, το φορτηγό ξανά ήρθε και οι αρχαιολόγοι το έδιωξαν ξανά! Στη συνέχεια, κάποιοι κάτοικοι αναγκάστηκαν να πάνε και με τα ίδια τους τα χέρια να απομακρύνουν τις τζαμαρίες/σκουπίδια. Τότε οι αρχαιολόγοι που επί δέκα χρόνια κάλυπταν τις παρανομίες της κ. Κανέλου, ενεργοποιήθηκαν αυτομάτως για την υπεράσπιση των σκουπιδιών(!) και κάλεσαν την αστυνομία με αποτέλεσμα δύο κάτοικοι να βρεθούν στο αστυνομικό τμήμα με τον Έφορο κ. Αλέξανδρο Μάντη να προσπαθεί να τους καταλογίσει κάποια αξιόποινη(!) πράξη ώστε να μηνυθούν.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ότι οι τζαμαρίες ακόμα και σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, κείτονταν κατεστραμμένες δίπλα στο αναπαυτήριο-μνημείο. Δηλαδή η εφορία Ακροπόλεως, ο έφορος κος Μάντης και οι κυρίες υπεύθυνες αρχαιολόγοι Λαζαρίδη και Βογιατζόγλου, δεν είχαν κάποιο άλλο δικό τους σχέδιο για την απομάκρυνση των τζαμαριών. Απλά δεν ήθελαν τους πολίτες στα πόδια τους. Δεν τις απασχολούσε ούτε η βρώμα, ούτε ο κίνδυνος από τα τζάμια που θρυμματίζονταν σιγά σιγά, ούτε ο σεβασμός στο μνημείο του Πικιώνη. Το μόνο που τις ενδιέφερε ήταν μια επίδειξη
πυγμής και εξουσίας, άνευ περιεχομένου.

Η συνέλευση:

Έτσι μετά τη συνέλευση της Κυριακής οι κάτοικοι αποφάσισαν τη μεταφορά των πλαισίων/τζαμαριών μπροστά στα γραφεία-κοντέινερ με στόχο να υποχρεώσουν την Α’ ΕΠΚΑ, επιτέλους, να μεταφέρει τα σκουπίδια στα σκουπίδια.

metaforaΚάτοικοι μεταφέρουν τις τζαμαρίες στα κονέινερ των αρχαιολόγων

conteinersΤα πλαίσια τοποθετημένα δίπλα στα κοντέινερ της Α’ ΕΠΚΑ

xartiΤο χαρτί ενημερώνει τους αρχαιολόγους να μην περιμένουν να γίνουν τα σκουπίδια …αρχαία για να ασχοληθούν μαζί τους

kindynosΤέλος μπήκε και σήμανση επικινδυνότητας για τους περαστικούς

Λίγες ώρες αργότερα…

Μάταια όμως οι κάτοικοι ήλπιζαν ότι η κίνηση τους θα φέρει αποτέλεσμα. Την επόμενη μέρα, Δευτέρα, οι τζαμαρίες, όχι μόνο δεν έφυγαν, αλλά αντιθέτως βρέθηκαν και πάλι δίπλα, στο μνημειακό κτίσμα. Και μάλιστα σε τέτοια θέση χωμένες που τίποτα δεν προϊδεάζει ότι πρόκειται να τις μεταφέρουν.

DefteraΣτης κουφής την πόρτα όσο θέλεις βρόντα! Η Α’ΕΠΚΑ αγαπά τα σκουπίδια περισσότερο από τον Πικιώνη. [Αλλά και από την Πνύκα]

Αυτή είναι η Α’ ΕΠΚΑ!

Όχι μόνο κάνει τα στραβά μάτια στην παρανομία όταν συμβαίνει, αλλά προφυλάσσει και σε βάθος χρόνου τα απομεινάρια της σαν να είναι συναισθηματικά δεμένη μαζί τους. Μόνο κατά των κατοίκων δείχνει τζάμπα πυγμή. Στις καταπατήσεις «κυβερνητικού ενδιαφέροντος» μετατρέπεται σε θλιβερό οσφυοκάμπτη αδιαφορώντας για την προστασία και ανάδειξη μνημείων αλλά και για την εφαρμογή του αρχαιολογικού νόμου, για την οποία πληρώνονται από το φορολογούμενο πολίτη.

*Πρόσφατα μάλιστα εκδικάστηκε και η μήνυση των κατοίκων (και όχι φυσικά της Α’ ΕΠΚΑ) και η κ. Κανέλου καταδικάστηκε.


Σχόλια

  1. Ρε μήπως η σπηλιά «Του Κουφού» που δήθεν ανακάλυψε η κυρία Βογιατζόγλου είναι τα κονρέινερ? Ή τα γραφεία της Α’ ΕΠΚΑ? Γιατί κουφοί είναι σίγουρα αυτοί οι άνθρωποι.

  2. O έφορος Ακροπόλεως κύρος Μάντης, να θυμίσουμε ότι όταν έσυραν τους κατοίκους στο αστυνομικό τμήμα για την μετακίνηση των τζαμαριών(!), έφτασε εκεί με πατερίτσες!!! Τέτοιο ήταν το μένος του «θεματοφύλακα» των τζαμαριών κατά των κατοίκων που ακόμα και κουτσός πήγε μήπως και μπορέσει να του μηνύσει. Τώρα ανέβηκε τα σκαλοπάτια της ιεραρχίας και τις μηνύσεις του τις κάνει κατευθείαν στον κύριο Σανιδά! Αυτός είναι ο πολιτισμός του. Ο «πολιτισμός» της εξουσίας.


Σχολιάστε

Kατηγορίες